Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Mami, už Tě chápu a taky mi to leze na nervy!“

   Když jsem byla malá, měla jsem okolo sebe ráda plno lidí. Kamarádi se střídali, chvíli jsme byly kamarádky na smrt s Janou, po nějaké době jsme psaly úmluvu o doživotním přátelství s Monikou. S Pavlem jsem chtěla moc kamarádit, ale on se styděl před klukama, že kámoší s holkou, takže po pár pusách a jedné vystřelené růži na pouti, kdy ho zahlídli kluci ze třídy, bylo po kamarádství.

   A tyto a také mnoho dalších jsem si občas zvala domů. Znáte to- jdete spolu ze školy a musíte si toho ještě spoustu říci, takže následovalo:“ Pojď k nám…!“ 

  Skoro pořád u nás někdo byl. Byli jsme zavření v pokojíčku, drbali, občas nám mamka přinesla „něco na zub“ a nedala ani náznakem na sobě znát, že jí návštěva překáží.

   No, ale časem se mamka přestala usmívat a oklikou začala pakovat návštěvy pomalu domů, např. věta:“ Nebudou Tě hledat rodiče? Radši bys měla už jít, ať nemají starost“ se ujala jako spolehlivý „vyhazovač“.

  Jak já se vztekala! Nechápala! Proč nemá mamka ráda moje kamarády? Vždyť jsme celou dobu zalezlí u mě, jak jí můžou překážet? Nedokázala jsem si to v mém, cca osmiletém mozečku, vysvětlit.

   Pamatuju si, jak jsem dostala šíleně vynadáno za to, že  jsem měla návštěvu, když rodiče nebyli doma. To byl oheň na střeše! Pravda, sousedů Péťa nebyl zrovna z dětí, které by bavilo sedět v dětském pokoji na zadku a konverzovat. Tak jsme si vytáhli židle na balkon a plivali z něj, pak jsem vyndala promítačku a pouštěli jsme si Jen počkej a nakonec jsme dostali chuť na topinky, vytáhli pánev, nakrájeli chleba a smažili. A pak přišla mamka z práce a málem jí omejvali.

   Opět jsem nepochopila, proč se zlobí, vždyť jsme byli hodní.

 

Léta běžela, vdala jsem se, porodila děti, které jsou dnes ve školním věku (krom toho posledního). A ta mladší je samý kamarád, neustále dole někdo zvoní a někdo se nám producíruje po bytě. Dokonce jedna holčička vlezla až do ložnice, když jsem zrovna kojila. Já se zlobím, lezou mi ty cizí děti strašně na nervy, nejraději bych je okamžitě vyprovodila ze dveří, ale místo toho se usmívám a ptám se, jen tak mezi řečí:“ Nebudou Tě hledat rodiče?“

   Jenže už je éra mobilní a stačí napsat SMS rodičům a oni nehledají. Bohužel.

 

                „Mami, nikdy bych nevěřila, že budu jako Ty!“

Autor: Šárka Andrlová | středa 4.12.2013 13:15 | karma článku: 33,61 | přečteno: 3409x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,74 | Přečteno: 561x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 27,95 | Přečteno: 900x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7587x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,02 | Přečteno: 1257x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

A jaké bylo vaše poprvé?

Uznávám, že tento clickbajt by mohl zvýšit čtenost blogu, ale raději hned v perexu přiznávám, že o žádné čuňárny nepůjde.

27.12.2022 v 12:34 | Karma: 24,24 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Paní, vy jste ale...visačka!“

Mám někdy pocit, že problémy jsou tu proto, aby se vytvářely, než aby se řešily. Klíčové slovo: oteplovačky pro syna. Nějak nám kluk roste a to pro nás znamená kupovat stále větší a větší čísla oblečení a bot.

28.11.2022 v 16:28 | Karma: 38,03 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Automatické opravy v mobilu, překlepy a jiné pohromy

Každý z nás, kdo vlastní tuto chytrou krabičku, se zcela jistě setkal s funkcí T9 – Autocorrect, neboli automatická oprava.

24.11.2022 v 9:22 | Karma: 31,43 | Přečteno: 2350x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jak jsem sledovala maďarský Večerníček

Tátova rodina pochází ze středního Slovenska. Konkrétně z Filakova a Lučence. A pak ještěz Konrádovců, malé vesničky u maďarských hranic.

20.10.2022 v 11:07 | Karma: 28,81 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Už jsem toho píchání měla plné zuby

Po sedmi letech jsem se ocitla opět v nemocnici. Jednalo se o plánovaný zákrok, nešlo mi tentokrát o život. I když...zdejší kuchyně se o to usilovně pokoušela.

17.9.2022 v 16:16 | Karma: 40,29 | Přečteno: 14742x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Nechcete...?“

Je to jako mor. Ať přijdete kamkoliv s jasnou představou, co koupit, vždy se vám snaží vnutit něco, čemu za chvíli projde lhůta, potřebují se toho zbavit, nebo honí vyšší tržby.

6.9.2022 v 13:25 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zážitkový den s Českými dráhami a jejich konkurencí

Pardubice forever! chtělo se mi z plných plic zařvat. Nevěděla jsem totiž, zda se z nich ještě někdy dostanu.

7.8.2022 v 20:09 | Karma: 43,57 | Přečteno: 8264x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

S autistou do kempu na Mácháč? Žádný problém. I když…

Noční můrou autistického dítěte (toho mého) je akční matka. Chápejte, on by nejraději ležel v posteli s tabletem, proháněl na něm do zblbnutí seriál Mimoni a hlídal televizní ovladač. Teď je v kurzu ČT24 se ztlumeným zvukem.

28.7.2022 v 10:22 | Karma: 31,39 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Měla to být taková pohodová procházka

Dívala jsem se na to už tolikrát zezdola a říkala si, že jednou tam nahoru vylezu. Pět a půl kilometru od kostela, máček, to dám. Jsem zvyklá na horší štreky.

11.7.2022 v 12:06 | Karma: 23,63 | Přečteno: 903x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jak se nám navigace pomstila za všechna příkoří

Pozvali si mě do léčebny v Dobřanech. Ne za účelem hospitalizace, ale coby besedující. A protože Plzeň a okolí nemám zrovna za rohem, nechtělo se mi tam jet ani samotné, ani jen na otočku. Tak jsem ukecala kámošku a vyrazily jsme

8.7.2022 v 16:10 | Karma: 29,06 | Přečteno: 4714x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

"Zaplať a trp!"

Asi tak bych shrnula mou touhu po nových zubech. Dlouho, předlouho mě můj zubař přemlouval, ať si nechám udělat můstky. A já stejně dlouhou dobu odolávala..

22.6.2022 v 12:58 | Karma: 27,21 | Přečteno: 1161x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Na některé chlapce nelze zapomenout

S přibývajícím věkem a blížícím klimaktériem začínám být neuvěřitelně sentimentální.A tak tématem dnešního blogu budou vzpomínky na dávná pubertální léta. Několik mých bývalých lásek si zaslouží, abych se o nich zmínila.

16.6.2022 v 11:04 | Karma: 24,92 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zatracená krční páteř!

Vrozená slušnost a obava z toho, aby mi blog nestáhli jsem si nedovolila použít peprnější výraz. Jistě si domyslíte.

8.6.2022 v 9:57 | Karma: 22,93 | Přečteno: 788x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zázrak, který nikdo nečekal aneb Doteď nebyl důvod ke stížnostem?

Stalo se to někdy před měsícem. Náš syn, nemluvící autista řekl při obědě: „Oký!“ (horký, kdyby to někdo nemohl přeložit)

29.3.2022 v 10:06 | Karma: 32,97 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jdu si pustit Nohavicu! Ok, já jdu vedle, abych se nepozvracela.“

Je mi zle. Už několik dní a nejen ze situace, která se děje jen několik set kilometrů od nás. Nebudu se ale vyjadřovat k válce, myslím, že vše podstatné již napsali jiní blogeři.

2.3.2022 v 9:17 | Karma: 44,19 | Přečteno: 11206x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Když začnete mít pocit, že jste ta...celebrita

Napsala a vydala jsem knihu. Což není nějaká zvláštnost, ročně vyjde několik tisíc knih. Ale na co jsem absolutně nebyla připravená, tak na události, které následovaly.

21.2.2022 v 11:01 | Karma: 26,47 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5490x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik