Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Die Simulantenbande

  „Mami, mě bolí strašně břicho!“ oznamuje mi ufňukaným tónem dcera, jakmile z ní strhnu přikrývku a chci vykopat z postele. Hodiny ukazují něco před půl osmou.

  Automaticky jí sáhnu na čelo (pozůstatek z dob mého dětství, kdy indikací k povolení válení se doma, místo školy, byla u rodičů pouze teplota nad 37,5°C.

 „A kde Tě to bolí?“ povzdychnu si. Teplotu samozřejmě nemá, ale čert ví, co to může být. Anina se pro jistotu schoulí v bolestivé křeči, kdyby měla tu moc, určitě zvládne i zezelenat.

  Vyhrála. Dostala povolení dnes být doma. Já, měkká (a stále naivní) matka! Jako kdybych nebyla kdysi dítě, školou povinné a tyto fígle neznala. Znala. A jak jsem dokázala být originální!

   Ať zvedne ruku ten, kdo si během školní docházky alespoň malinko, nebo výjimečně nezasimuloval. Hlavně před důležitou písemkou,či  zkoušením. Než riskovat jistou sardel, bylo lepší leštit kliku u dětského doktora. Urputný kašel, zkroušený výraz a přesvědčivost, že ráno jsme si naměřili skoro 38°C, ovládal snad každý. Já měla štěstí na paní doktorku, ani jsem nemusela tolik kašlat.

   Tenkrát se jako omluvenka uznávalo pouze razítko ze střediska, nebo omluvenka, psaná rodiči. Ráno v půl osmé bývaly plné čekárny kašlajících, bledých a na smrt nemocných dětí. Které se jako zázrakem uzdravily, ještě když byly jednou nohou v ordinaci. S razítkem, které slibovalo dva dny sladkého nicnedělání a válení.

  Samozřejmě, bývaly i bílé vrány mezi dětskými lékaři, kteří uznávali žáka nemocného jen v případě, že ho přivezla rychlá. Nebo opravdu nemocné trosky, které podpírali rodiče.

   Jednou se mi simulování ale nevyplatilo. Rodiče chodili do práce brzy, já se většinou vypravovala sama. Jednou takhle ráno jsem si vzpomněla, že nade mnou visí chemický Damoklův meč a jelikož jsem si pamatovala akorát vzorec kyseliny sírové a s tímto málem bych u tabule body nezískala, rozhodla jsem se, že zkoušení nechám na dobu, kdy budu umět alespoň vzorce tři a zůstala jsem v peřinách. Abych trochu ulehčila svědomí, vzala jsem si k sobě do postele i učebnici a sešit chemie, aby mi dělaly společnost a pokud možno mi z nich vědomosti samy naskákaly do hlavy. Nezdařilo se. Z toho obrovského zklamání jsem usnula…

   .. někdo mi lomcoval ramenem. Myslela jsem si, že jsem u tabule a učitel chemie mi poklepává uznale na rameno a píše jedna do žákovské. A on to byl jen sen. Nade mnou se skláněla překvapivě-naštvaná tvář mamky s jedinou otázkou, na kterou čekala odpověď. Co dělám v deset hodin doma?

    Nebyla jsem dost pohotová (rozespalý člověk je jednoduchý protivník při slovních útocích), takže mě probralo až pár pohlavků.

  Nebudu to protahovat. Chemii jsem ještě stihla, zkoušení jsem neunikla a  protože ve spánku mi nic do hlavy samo nenalezlo (ačkoliv jsem spala s učebnicí v pevném objetí a vyznávala tím vlastně lásku k chemii), slízla jsem bůra ve škole a zaracha doma.

 

   Moje dcera evidentně bude po mně. Ještě chvíli vydržela skuhrat, statečně spolykala suchý rohlík a vypila hořký čaj, ale jakmile udeřila desátá hodina, zázračně se jí ulevilo.

Zase mě převezla, hérečka!  

 

No jo no, jaká matka, taká Katka.

      

Autor: Šárka Andrlová | čtvrtek 23.1.2014 10:31 | karma článku: 21,21 | přečteno: 1516x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,57 | Přečteno: 3863x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 937x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,26 | Přečteno: 7684x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 137
  • Celková karma 26,35
  • Průměrná čtenost 5410x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik