Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejdelší hodina v mém životě

Také to určitě mnoho z vás zažilo. Při určitých činnostech se čas jakoby zastavil, nebo vlekl pomalu jak hlemýžď po dvou promile v krvi.

rodinné album Takovou příšerně dlouhou hodinu jsem zažila včera já, cestou žlutým autobusem z Prahy do Liberce. Dostala jsem totiž úplně pitomej nápad (že byl pitomej mi došlo až v Liberci, předtím jsem se TĚŠILA, jak si se synem vyjedu na výlet, protože to bude určitě pohoda, jazz). Kdo viděl a zná mého jedenáctiměsíčního syna, je přesvědčen, že hodnější batole neexistuje v okruhu sta kilometrů. Mimochodem, myslím si to také, jen včera nějak neměl svůj den. Především bych chtěla ujistit všechny řidiče, pasažéry a stewardy od „žlutejch", že nemusí mít strach z repete. Já sama jsem to večer léčila lahví vína a využila pomoci mé osobní psychoterapeutky (díky,Heleno!) Jak se s tím vyrovnali spolucestující, zejména slečna před námi a paní vedle nás, se asi nedozvím. Počátek byl idylický (zejména díky bebesušenkám). Junior se rozkoukával, pojídal sušenky a hlavně rozdával úsměvy na všechny strany (převážně poblíž sedícím dámám). Roztomilost sama, kdybych v tu chvíli hodila do placu otázku:“Chcete ho?“ natáhlo by se po něm, no minimálně, dvanáct párů rukou. No prostě krásných pět minut. Došlo balení sušenek, čaj byl vypit do dna a Tomovi se přestalo u mě na klíně líbit. Doma bych ho jednoduše postavila na zem a jdi si, kam chceš (nebo spíše- plaz se, kam chceš). Trasa od Brandýsa k Turnovu probíhala nejdříve v klidném, později už mírně nervózním duchu. Vyzkoušela jsem všechno, čím se téměř roční dítě dá ve stísněném prostoru zaujmout. „Podívej, auto! Véééééliký auto!“ "Koukej, kočička!" (na tabletu) V nestřeženém okamžiku se mlaďas naklonil nad sedačku před námi a vyrval slečně čelenku z vlasů. Slečna nám věnovala vražedný pohled, plný nepochopení, který v tom šoku naprosto chápu. Omlouvala jsem se za Toma, protože ten se jen přiblble culil. Potom ovšem vyzkoušel celý hlasový arzenál- od kňourání po vřískání, kdy se začali otáčet i pasažéři z předních sedadel.Ne, fakt jsem sebou neměla izolepu a dudlík jako roubík zklamal. Za sjezdem na Turnov jsem si začala (při nadhazování syna na klíně) polohlasně mumlat nějaké modlitby. Např. „Pane Bože, ať už jsme v Liberci!“. Nebo „Já to dítě asi vyhodím z okna.“ (fakt potichu, nikdo to neslyšel!) Sundala jsem mu boty a začala klepat podrážkami o sebe. A celých dvacet kilometrů jsem opakovala jak zaseknutá gramodeska: Paci, paci pacičky… (nesnáším tu říkanku). Odhaduju, že jsem to zopakovala asi padesátkrát. Ale moji metodu ocenil celý ansábl autobusu, protože dítě bylo zticha, jen si tiše broukalo. LIBEREC – cedule s názvem města mi nikdy nepřipadala tak krásná.I hlas stewarda, který oznamoval, že se blížíme, na mě působil jako hojivý balzám. Tomášek si svůj největší trumf schovával na konec. U Babylonu hodil strašnou šavli. Jsem velice vděčná výrobcům vlhkých ubrousků, než jsme dojeli na zastávku, stihla jsem jimi očistit poblité dítě, sedačku a tablet vedle sedící cestující. Ale byli jsme v cíli! Slibuji, že celý následující rok budu své dítě převážet z místa na místo pouze autem.

Autor: Šárka Andrlová | pátek 30.5.2014 19:26 | karma článku: 20,21 | přečteno: 1257x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 17,99 | Přečteno: 562x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 580x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 910x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7602x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,12 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

  • Počet článků 136
  • Celková karma 17,99
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik