Nástrahy velkoměsta

Začalo to tím, že manžel dostal ode mě k Ježíšku dárek. Vstupenku na Bundesligu. Čekala jsem větší nadšení, mohl si aspoň radostí povyskočit,ale radost měl (řekl mi to, jinak bych to asi nepoznala).

Nechtěla jsem ho pustit samotného, tak jsme jeli oba (vysvětlila jsem mu, že umím asi o 15 německých slovíček víc, než on a tak je má přítomnost nezbytná).

Mnichov- hlavní město Bavorska, 1,4 miliony obyvatel. Potud Wikipedie.

Zabukovala jsem hotel nedaleko Allianz arény (no, nedaleko. Pěšky to bylo cca šest kilometrů), zařídila hlídání a objednala jízdenky na vlak.

Jízdenky: když si člověk chtěl zajistit místenky, musel vysolit tři stovky navíc. Nechtěla jsem riskovat, že budeme stát pět a půl hodiny v chodbičce, nebo sedět někomu na klíně a tak jsem je raději přikoupila.

Jak se nám na zpáteční cestě hodily! Ale pěkně od začátku.

Cesta tam byla naprosto bez problémů, až na půlhodinové zpoždění, kdy jsme čekali v Plzni na nějaký zpožděný rychlík z druhé strany. Pak nás v nějaké německé obci vyhnali na jiný vlak. Zřejmě se porouchala lokomotiva, nebo strojvedoucí zahájil stávku, nevím, německy už moc nerozumím. Naštěstí ten nový vlak jel též do Mnichova. Neradi bychom skončili třeba v Berlíně.

Vystoupili jsme, celí zdřevěnělí, na jejich Hauptbánhofu. A teď budu chvíli chválit naprosto suprovou navigaci od Gůglu, která nám vyplivla i spojení k hotelu, tak jsme přesně věděli, kterou linkou se vydat a kam. Ale že se nám postaví do cesty zákeřný jízdenkový automat, jsme netušili.

Totiž koupit si jízdenku na metro v Německu je oříšek.

Ne, je to ořech. Kokosový.

Nabízí se i možnost, že jsme prostě úplně vypatlaní, i když při manželově IQ 130 a mému, o pár stupínků menšímu (už jsem to číslo zapomněla, ale naposledy bylo pořád trojciferné),ale to jsme si nepřipustili. Dlouho to byla remíza. Nebo spíše měl navrch automat. My mačkali, zkoušeli různé varianty (až po chvíli nás napadlo přepnout na angličtinu, které hovíme o něco víc, než němčině), málem si koupili jízdenku na 15 euro (bychom byli asi jediní, kteří kdy jeli pět zastávek metrem za cca čtyři stovky) Vypadali jsme jednu chvíli dost bezradně a já pokukovala po blízkém Kundencentru. Odradila mě fronta až ven. Že by tolik lidí nedokázalo takovou jednoduchou záležitost, jako koupit si lístek na metro?

Zkrátím to. Vyhráli jsme. Stálo nás to sice 3,30 euro za osobu,ale mohli jsme do metra.

(Pozn.: na dalších cestách metrem už jsme byli ostřílení profíci, kteří takovou banalitu, jako koupě jízdenky ovládají levou zadní.)

 Kundencentrum jsme tedy nevyužili, tak jsem si ho aspoň vyfotila a pyšně postovala na Fcb se slovy:

"Tohle jsme ani nepotřebovali."

Tak teď už moji facebokoví přátelé víte, že máte v kontaktech naprosto geinální osobu, která umí obsluhovat automat na jízdenky. Kdykoli ráda poradím. Nejede teď někdo do Mnichova?

Na stanici Frankurt Ring jsme vystoupili, že jako zbytek cesty do hotelu dojdeme už pěšky. Asi dva kilometry. S těžkou brašnou to byla brnkačka. Ale chtěli jsme si prohlédnout Mnichov, druhý den už nebyl čas.

Tak jsme si prohlédli hlavně administrativní budovy, hotely a bytové domy. Také jsem byla asi 2x málem sražena cyklistou (moje chyba, neměla jsem chodit v pruhu pro cyklisty) a vyslechla si trošku neslušných německých nadávek (zajímavé je, že tomuhle rozumím dobře).

My jsme totiž používali celou dobu tzv.Babicovu němčinu. Že nevíte, co to znamená?

Prostě, když si nemůžete vzpomenout na německé slovo, flákněte tam angličtinu.

S tím jsme si úplně v pohodě vystačili v hotelu, restauraci, ve vlaku a v obchodě.

Když jsme u těch obchodů. Byla jsem v jednom, s hadrama, koupit holkám trička. Neexistuje totiž, aby člověk přijel z daleké cesty a neslyšel ono známé:"Co jsi mi přivezla?"

A u pokladny jsem  si (úplně omylem) zahrála chvíli na Rotschilda. Chtěla jsem elegantně zaokrouhlit cenu 14,90 na 15 euro a podávajíc prodavačce padesátieurovku jí říkám:" fünf und zwanzig."

Než se mi prodavačka začala klanět až k zemi, uvědomila jsem si chybu a opravila na fünfzehn.

Prodavačka se v polovině úklonu zarazila,zase se narovnala a dýško deset centů přešla bez mrknutí oka.

Mnichov je krásné velkoměsto, jen si musíte na něj vyhradit víc času, než jedno odpoledne.

Takže akorát vím, že mají moc krásnou radnici, která stojí za shlédnutí. A lidi jsou tam nějak v pohodě, v metru se na nás usmívali, jako kdybychom měli na čele vytetováno Přijeli vidláci z Liberce.

Vidláci z Liberce totiž nemohli druhý den najít výlez k vlakům a motali se v podzemí sem a tam, než si všimli cedule To train. Ačkoliv jsme měli dostatečnou rezervu, v podzemí se nám krátila a krátila, všechny automaty na jízdenky se na nás posměšně šklebily a my zoufale dobíhali na poslední chvíli k vlaku, kde nás čekala další zrada.

Ačkoliv na světelné tabuli bylo jasně napsáno Prag-hauptbh., na vagonech bylo Hof. Čas se krátil a my stále četli Hof. Hof. No jo, oni vypravili vlak, kde zadní čtyři vagóny jely jen do Hofu a přední čtyři-HURÁ!! - do Prahy.

 A fotbal? Návštěvnost 75 tisíc diváků, o tom si můžou Slavia, nebo Sparta nechat zdát. A to ani nebyl nijak atraktivní zápas (na ten bychom, např. s Borrusií, museli sáhnout o dost víc hlouběji do kešeně.)

  Tak zas naviděnou v Mnichově! Vrátíme se.

  A všechny jízdenkové automaty,ať si na nás dají pozor!

PS: na zpáteční cestě bylo tak plno, že koupit mistenky byl ten nejlepší nápad. 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | neděle 23.2.2020 15:24 | karma článku: 23,77 | přečteno: 897x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,74 | Přečteno: 561x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 27,95 | Přečteno: 900x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7587x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,02 | Přečteno: 1257x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

A jaké bylo vaše poprvé?

Uznávám, že tento clickbajt by mohl zvýšit čtenost blogu, ale raději hned v perexu přiznávám, že o žádné čuňárny nepůjde.

27.12.2022 v 12:34 | Karma: 24,24 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Paní, vy jste ale...visačka!“

Mám někdy pocit, že problémy jsou tu proto, aby se vytvářely, než aby se řešily. Klíčové slovo: oteplovačky pro syna. Nějak nám kluk roste a to pro nás znamená kupovat stále větší a větší čísla oblečení a bot.

28.11.2022 v 16:28 | Karma: 38,03 | Přečteno: 7889x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Automatické opravy v mobilu, překlepy a jiné pohromy

Každý z nás, kdo vlastní tuto chytrou krabičku, se zcela jistě setkal s funkcí T9 – Autocorrect, neboli automatická oprava.

24.11.2022 v 9:22 | Karma: 31,43 | Přečteno: 2350x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jak jsem sledovala maďarský Večerníček

Tátova rodina pochází ze středního Slovenska. Konkrétně z Filakova a Lučence. A pak ještěz Konrádovců, malé vesničky u maďarských hranic.

20.10.2022 v 11:07 | Karma: 28,81 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Už jsem toho píchání měla plné zuby

Po sedmi letech jsem se ocitla opět v nemocnici. Jednalo se o plánovaný zákrok, nešlo mi tentokrát o život. I když...zdejší kuchyně se o to usilovně pokoušela.

17.9.2022 v 16:16 | Karma: 40,29 | Přečteno: 14742x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Nechcete...?“

Je to jako mor. Ať přijdete kamkoliv s jasnou představou, co koupit, vždy se vám snaží vnutit něco, čemu za chvíli projde lhůta, potřebují se toho zbavit, nebo honí vyšší tržby.

6.9.2022 v 13:25 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zážitkový den s Českými dráhami a jejich konkurencí

Pardubice forever! chtělo se mi z plných plic zařvat. Nevěděla jsem totiž, zda se z nich ještě někdy dostanu.

7.8.2022 v 20:09 | Karma: 43,57 | Přečteno: 8264x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

S autistou do kempu na Mácháč? Žádný problém. I když…

Noční můrou autistického dítěte (toho mého) je akční matka. Chápejte, on by nejraději ležel v posteli s tabletem, proháněl na něm do zblbnutí seriál Mimoni a hlídal televizní ovladač. Teď je v kurzu ČT24 se ztlumeným zvukem.

28.7.2022 v 10:22 | Karma: 31,39 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Měla to být taková pohodová procházka

Dívala jsem se na to už tolikrát zezdola a říkala si, že jednou tam nahoru vylezu. Pět a půl kilometru od kostela, máček, to dám. Jsem zvyklá na horší štreky.

11.7.2022 v 12:06 | Karma: 23,63 | Přečteno: 903x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jak se nám navigace pomstila za všechna příkoří

Pozvali si mě do léčebny v Dobřanech. Ne za účelem hospitalizace, ale coby besedující. A protože Plzeň a okolí nemám zrovna za rohem, nechtělo se mi tam jet ani samotné, ani jen na otočku. Tak jsem ukecala kámošku a vyrazily jsme

8.7.2022 v 16:10 | Karma: 29,06 | Přečteno: 4714x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

"Zaplať a trp!"

Asi tak bych shrnula mou touhu po nových zubech. Dlouho, předlouho mě můj zubař přemlouval, ať si nechám udělat můstky. A já stejně dlouhou dobu odolávala..

22.6.2022 v 12:58 | Karma: 27,21 | Přečteno: 1161x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Na některé chlapce nelze zapomenout

S přibývajícím věkem a blížícím klimaktériem začínám být neuvěřitelně sentimentální.A tak tématem dnešního blogu budou vzpomínky na dávná pubertální léta. Několik mých bývalých lásek si zaslouží, abych se o nich zmínila.

16.6.2022 v 11:04 | Karma: 24,92 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zatracená krční páteř!

Vrozená slušnost a obava z toho, aby mi blog nestáhli jsem si nedovolila použít peprnější výraz. Jistě si domyslíte.

8.6.2022 v 9:57 | Karma: 22,93 | Přečteno: 788x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Zázrak, který nikdo nečekal aneb Doteď nebyl důvod ke stížnostem?

Stalo se to někdy před měsícem. Náš syn, nemluvící autista řekl při obědě: „Oký!“ (horký, kdyby to někdo nemohl přeložit)

29.3.2022 v 10:06 | Karma: 32,97 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jdu si pustit Nohavicu! Ok, já jdu vedle, abych se nepozvracela.“

Je mi zle. Už několik dní a nejen ze situace, která se děje jen několik set kilometrů od nás. Nebudu se ale vyjadřovat k válce, myslím, že vše podstatné již napsali jiní blogeři.

2.3.2022 v 9:17 | Karma: 44,19 | Přečteno: 11206x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Když začnete mít pocit, že jste ta...celebrita

Napsala a vydala jsem knihu. Což není nějaká zvláštnost, ročně vyjde několik tisíc knih. Ale na co jsem absolutně nebyla připravená, tak na události, které následovaly.

21.2.2022 v 11:01 | Karma: 26,47 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5490x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik