Horké chvíle v žitavském kauflandu aneb "Ich habe geld!"

Zajela jsem po dlouhé době opět do Žitavy na velký nákup. Už jsem měla po té korona uzávěrce hranic absťák. V úterý odpoledne bylo parkoviště poloprázdné. Vypadalo to na pohodový nákup, jakých jsem tu zažila několik.  

S plným vozíkem jsem zajela k pokladně číslo tři, kde byl přede mnou jen jeden zákazník. V klidu jsem vykládala zboží na pás a libovala si, jak je tu všechno takové pohodové. Pokladní tady nesoutěží v disciplíně  "Rychlostí blesku markuj zboží tak, aby ho zákazník nestíhal uklízet" a jsou více usměvavé, než v Čechách. Pak se optimistická kolečka osudu ovšem zadrhla.

  Po zadání PIN pokladní nevyjel účet. A začalo drama,ve kterém jsem hrála hlavní roli já. Ćeška, co nakoupí hory žrádla a pak nemá na zaplacení. Dolovala jsem z mozku školní znalosti němčiny a snažila se pokladní obměkčit větou:" Ich habe geld in karte!" Toto jsem zopakovala ještě dvakrát. Kroutila nesouhlasně hlavou a navrhla mi zadat PIN ještě jednou. Nic. Terminál byl ke mně krutý a neúsprosný.

 Zaslechla jsem nervózní podupávání, odkašlávání, odfrkování a německé- asi - nadávky. Cítila jsem se jako....no jako Češka v Německu. K mému uchu zalétavaly střípky slov jako Scheise! Mein Gott! A další, které se stydím i napsat, natož vyslovit správně německy.

 Pak přišla velice důležitá paní od informací. Souboj já versus pokladní byl stále nerozhodný. Ona stále kroutila hlavou, já zas odmítala opustit místo u pokladny s mou zaklínací mantrou Ich habe geld! Čekala jsem, že každou chvíli přijde ochranka, nebo přímo Der Policajt, alles klar (jak zpívá Falco v jedné písni). Důležitá paní z informací,.říkejme jí třeba ředitelka Kauflandu, mi ukázala bankomat a řekla, ať si vyberu. Přemýšlela jsem, co si mám asi vybrat, krom hlavní ceny v kategorii Blbec dne. Ale za zkoušku nic nedám, že. Co když platba opravdu neproběhla? Když mi peníze bankomat nevydal v německém, ani v anglickém jazyce, cítila jsem blížící prohru. Byla jsem zpocená úplně všude a na čele fosforeskující nálepku Česká socka. Ředitelka Kauflandu mi předala madlo vozíku, které doposud držela (asi abych v nestřeženém okamžiku neudělala salto přes bankomat a nezmocnila se vozíku s MÝM nákupem a řekla mi, ať vrátím všechno zboží zpátky na své místo.

  Zoufalá, na dně svých psychických sil i inteligence,  zadržela jsem vcházející pár do obchodu s otázkou:" Neumíte německy?"

"Nein!" odpověděla mi paní a šla se rychle schovat mezi prací prášky.

A náhle jsem zřetelně cítila, že se mi něco děje v hlavě, zřejmě docházelo k restartu mozku, asi jako panu Kemrovi v pohádce Šíleně smutná princezna. Zapnula jsem datový roaming a podívala se na svůj účet. A byla tam! V blokacích a v celé kráse platba 3267,-Kč. Dnes. Kaufland Zittau. Ukazuju tuto informaci ředitelce, která zprvu nechce věřit, i když jí ochotně překládám slovíčko Dnes do angličtiny .

"Today, today!" opakuji jako mezek, protože na slovo Heute jsem si nemohla vzpomenout. Konečně odkráčela k telefonu a někam volala. Já, zpocená ateistka, se začala modlit. A Bůh spravedlonosti mě vyslyšel. Paní přišla ke mně a řekla jedno slovo.

"O.K.!"

Drama skončilo. opona spadla, diváci se pomalu rozcházeli, ale nikdo nezatleskal. Ani se neomluvil.

O.K. mi za ty nepříjemné a chvílemi potupné chvíle, musí stačit. Ok?

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | středa 14.7.2021 11:23 | karma článku: 36,42 | přečteno: 2108x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 17,98 | Přečteno: 546x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 580x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 910x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7602x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,12 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 136
  • Celková karma 17,75
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik