„Já budu tchyně, tyvole!“

Přiznejme si, už nejsem zrovna dorostenka. Mám dvě dospělé dcery a na stará kolena jsem si ještě pořídila (v sedmatřiceti) syna.

Minulý pátek mi zavolala úplně rozechvělá a dojatá Verunka: „Mami, Honza mě požádal o ruku!“

Úplně jsem si představila slzy štěstí v jejích očích a mně normálně vyskočila husí kůže na rukou.

Cože? Moje malá holčička, skřítek, který nevážil při narození ani tři kila, se bude vdávat?

Můj muž, který je stejná citlivka, jako dcera, ty slzy v očích skoro měl. Ale jeho rozbrečí i postup Slovanu Liberec ze skupiny v Lize Mistrů.Nechtěla jsem ho nechat dlouho rozjímat, takže jsem použila nepovolený výpad vpřed: „Hele, on si před ní normálně kleknul s prstýnkem! To ty jsi před čtyřiadvaceti lety neudělal!“

„Ale prstýnek jsi dostala!“ snažil se obhájit.

„Jo, tak nějak mimochodem!“

Asi jsem ho už vytočila pořádně, protože se mne snažil sejmout větou: „Odkdy seš romantická?“

Málokdy se stane, že na něco nemám odpověď.

A jak jsme tak vzpomínali na dětství naší dcery (nostalgická paka, fakt), uvědomila jsem si, že za několik měsíců bude ze mě tchyně.

Okamžitě mi naskočily obrázky z vtipů od Urbana, kde tchyně vykresloval jako příšerné stokilové baby v zástěře a v natáčkách.

A těch vtipů o tchyních! Tchyně a uzený...známe, že?

Stará reklama v rádiu – v telefonu se ozve bučení krávy, mladý muž ho zvedne a: „To jste vy, maminko?“

Ano, tchyně jsou společností vesměs oblíbené.

A co tchánové? Marně si vybavuji nějaký fór o tchánech. Znáte nějaký? Já ne.

Svatbu plánují na květen, nebo červen, ale já, jako správná otravná tchyně a babička- čekatelka, jsem položila nevinnou otázku: „A co když budeš těhotná?“

Mladí se mne snažili zabít pohledem, ale vzhledem k tomu, že tento blog je na světě, nepovedlo se jim to.

A poté, jako tchyně- notorik, jsem dceři dala další radu do života: „Hlavně se nevdávej těhotná, nebudeš moct pít!“

Není totiž nic horšího, než když jediná osoba, která je na svatbě střízlivá, je nevěsta a pověří jí rozvozem opilých svatebčanů do hotelu. To přetrvávající trauma z vlastní svatby:-))

 

Jo a ta mladší, také již plnoletá, odjela s partou na pět dní Mácháč. Maminka se opět vžila do role taxislužby a navrch jí ti smradi přidělili ještě funkci nosiče. Prej moc zavazadel.

„Mami, tady na tom parkovišti musíš zastavit, dál je zákaz! A pomůžeš nám s věcmi?“

Po dvou stech metrech, kdy jsem měla od balíku vod již vytahané ruce: „Anet, ale sem normálně auta jezdí! Proč se s tím táhneme pěšky?“

„Sem můžou jen ubytovaný!“

„A vy jste, doprdele co?“

Dcera se uculila: „A jooo!“

 

Nezabila jsem jí jen proto, že se těším na Verčinu svatbu.

A na to vnouče, ale pšššt!

 

 

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Šárka Andrlová | čtvrtek 21.7.2022 10:06 | karma článku: 30,89 | přečteno: 1678x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 21,31 | Přečteno: 576x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,75 | Přečteno: 3912x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,15 | Přečteno: 667x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 661x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 941x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 138
  • Celková karma 24,73
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik