Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velikonoce naruby, aneb Když to vezme ženská do svých rukou.

Jistě se mnou bude většina čtenářů souhlasit, že svátky velikonoční si už v podstatě připomeneme jen díky akcím na čokoládové zajíce v obchodech a zvýšené policejní kontrole.

Ty pravé Velikonoce se už dodržují jen na některých vesnicích (a možná i ve městech, ale převážně na Moravě. Opravte mě, jestli si vymýšlím). No a naše mladší dcera, vyznavatelka tradic a svátků, byla dnes opravdu posmutnělá a mrzutá. Odbočím na chvíli od Velikonoc k Halloweenu. Já ten svátek vůbec neuznávám, dlabání dýní šlo vždy mimo mě. Jenže naše vyznavačka všelijakých tradic a zvyků do mě tak dlouho hučela, až jsem tu přiblblou dýni nakonec koupila, společně s lampionem….. Za celé dopoledne u nás zazvonil jen jeden koledník. Soused odnaproti. Jsem mu tímto velice vděčna, jelikož mne zachránil od potupného uschnutí. Manžel si pomlázku nestačil zajistit,ale slíbil mi, že večer mi to vynahradí jinak. Jsem zvědavá, co vymyslí, pomlázku nemaje. Anet se najednou zdejchla pryč. Veru nám oznámila, že měla v ruce nějaký proutek, ovázaný stužkou. Podívali jsme se na sebe- ona šla koledovat? Sama holka? Jo, sama holka! Vykašlala se na zajeté tradice a vzala koledování do svých rukou. Do hodiny byla zpátky, s plným košem cukrovinek, jednou desetikorunou (někomu už asi došly sladkosti)a jednou kraslicí. Hlavní je, že si Velikonoce užila! Mám z ní radost. Bude emancipovaná a bude bořit zajeté zvyky. I když se to některým nebude líbit. Ona se neztratí. Hezké Velikonoce všem!

Autor: Šárka Andrlová | pondělí 21.4.2014 13:24 | karma článku: 17,64 | přečteno: 1011x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 16,43 | Přečteno: 422x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 577x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 908x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7594x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1263x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

  • Počet článků 136
  • Celková karma 16,16
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik