Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejdelší hodina v mém životě

Také to určitě mnoho z vás zažilo. Při určitých činnostech se čas jakoby zastavil, nebo vlekl pomalu jak hlemýžď po dvou promile v krvi.

rodinné album Takovou příšerně dlouhou hodinu jsem zažila včera já, cestou žlutým autobusem z Prahy do Liberce. Dostala jsem totiž úplně pitomej nápad (že byl pitomej mi došlo až v Liberci, předtím jsem se TĚŠILA, jak si se synem vyjedu na výlet, protože to bude určitě pohoda, jazz). Kdo viděl a zná mého jedenáctiměsíčního syna, je přesvědčen, že hodnější batole neexistuje v okruhu sta kilometrů. Mimochodem, myslím si to také, jen včera nějak neměl svůj den. Především bych chtěla ujistit všechny řidiče, pasažéry a stewardy od „žlutejch", že nemusí mít strach z repete. Já sama jsem to večer léčila lahví vína a využila pomoci mé osobní psychoterapeutky (díky,Heleno!) Jak se s tím vyrovnali spolucestující, zejména slečna před námi a paní vedle nás, se asi nedozvím. Počátek byl idylický (zejména díky bebesušenkám). Junior se rozkoukával, pojídal sušenky a hlavně rozdával úsměvy na všechny strany (převážně poblíž sedícím dámám). Roztomilost sama, kdybych v tu chvíli hodila do placu otázku:“Chcete ho?“ natáhlo by se po něm, no minimálně, dvanáct párů rukou. No prostě krásných pět minut. Došlo balení sušenek, čaj byl vypit do dna a Tomovi se přestalo u mě na klíně líbit. Doma bych ho jednoduše postavila na zem a jdi si, kam chceš (nebo spíše- plaz se, kam chceš). Trasa od Brandýsa k Turnovu probíhala nejdříve v klidném, později už mírně nervózním duchu. Vyzkoušela jsem všechno, čím se téměř roční dítě dá ve stísněném prostoru zaujmout. „Podívej, auto! Véééééliký auto!“ "Koukej, kočička!" (na tabletu) V nestřeženém okamžiku se mlaďas naklonil nad sedačku před námi a vyrval slečně čelenku z vlasů. Slečna nám věnovala vražedný pohled, plný nepochopení, který v tom šoku naprosto chápu. Omlouvala jsem se za Toma, protože ten se jen přiblble culil. Potom ovšem vyzkoušel celý hlasový arzenál- od kňourání po vřískání, kdy se začali otáčet i pasažéři z předních sedadel.Ne, fakt jsem sebou neměla izolepu a dudlík jako roubík zklamal. Za sjezdem na Turnov jsem si začala (při nadhazování syna na klíně) polohlasně mumlat nějaké modlitby. Např. „Pane Bože, ať už jsme v Liberci!“. Nebo „Já to dítě asi vyhodím z okna.“ (fakt potichu, nikdo to neslyšel!) Sundala jsem mu boty a začala klepat podrážkami o sebe. A celých dvacet kilometrů jsem opakovala jak zaseknutá gramodeska: Paci, paci pacičky… (nesnáším tu říkanku). Odhaduju, že jsem to zopakovala asi padesátkrát. Ale moji metodu ocenil celý ansábl autobusu, protože dítě bylo zticha, jen si tiše broukalo. LIBEREC – cedule s názvem města mi nikdy nepřipadala tak krásná.I hlas stewarda, který oznamoval, že se blížíme, na mě působil jako hojivý balzám. Tomášek si svůj největší trumf schovával na konec. U Babylonu hodil strašnou šavli. Jsem velice vděčná výrobcům vlhkých ubrousků, než jsme dojeli na zastávku, stihla jsem jimi očistit poblité dítě, sedačku a tablet vedle sedící cestující. Ale byli jsme v cíli! Slibuji, že celý následující rok budu své dítě převážet z místa na místo pouze autem.

Autor: Šárka Andrlová | pátek 30.5.2014 19:26 | karma článku: 20,21 | přečteno: 1257x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 18,00 | Přečteno: 569x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 580x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 910x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7602x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,12 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 136
  • Celková karma 18,00
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik