Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Viděl jsem na vlastní oči spoustu zabedněnců, kteří tou vejškou nakonec nějak prolezli (na jednoho čumím každý ráno při holení). Taky radši dělím lidi na ty, kteří své práci rozumí a na ty kteří ne.

1 0
možnosti

nenech se. my jsme dys už třetí generaci a nebrání to v ničem, ve studiu už vůbec ne

0 0
možnosti
Foto

:-)Dík.Nedám se, ještě to bude zajímavý:-)

0 0
možnosti

nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Werichova Čochtana: "von byl denege.... derege... degenere.... Von byl blbej...."

0 0
možnosti
Foto

R^ karma a není co dodat, buď někdo učitelský střevo má, nebo nemá....Osobně si myslím, že hodnotnější výuka je od zkušenýho praktika s  empatií a zároveň respektem, než od vystudovanýho všehověda....

2 0
možnosti

Jo jo, z titulu se dneska můžou všichni pos... Bohužel si za to můžeme sami - řada běžných lidí adoruje tituly. Je to vidět i v různých volbách (kolik MUDr byli zvoleni jen proto, že jsou MUDr?). Další důsledek je na pracovním trhu - že i na práci, na kterou by stačil šimpanz Bono je nutno mít VŠ titul. Tím vzniká poptávka po titulech, jsou mraky různých sociálních antropologů, psychologů comicsu a gender studiistek, ale celková úroveň VŠ vzdělání se tím výrazně propadá a diplom ztrácí na ceně. 

Jeden můj známý, pouhý středoškolák (fuj, podčlověk...), ale jinak odborný a vysoce specializovaný ajťák (přes servery, sítě a tak něco) byl po cca 15leté práci vyhozen ze státního úřadu, protože bez titulu není dostatečný odborník. Ale s titulem třeba gender studies by byl. Paradox je, že říkal, že když už dřív se pokoušeli nabrat na to místo další lidi, neb nestíhají, tak odborníci tam nešli (jinde měli cca 2x větší plat) a nebo se hlásili lidi sice s VŠ, ale nulovou znalostí a zkušeností.

Do školství nevidím, ale mám pocit, že kolikrát právě brzdí ta přehnaná korektnost.A myslím, že je hodně pravda, že když se musí učitelé věnovat těm dis-, tak není spokojen nikdo - na dis- je to stejně moc rychlé, ostatní to brzdí. K tomu šikana učitele ze strany různého provokování, nahrávání na mobil a hození na YouTube atd.... Ano, i tak může mít autoritu, ale je to hodně těžší a náročnější.

1 0
možnosti

Jelikož i mně pracuje logika mírnějším tempem, přerušuji pedagoga častými otázkami;-D...na které ovšem neustále dopadají odpovědi typu, "Pane Flísenský, rád bych Vám to vysvětlil, ale bohužel osnovy nás tlačí a tudíž se to budete muset nějak naučit." V hodině jazyka pak slýchávám odpovědi typu, "tak to prostě je, nepátrejte po tom, osnova nemá čas na otázky, projděte si to doma.";-D....zdá se, že jsem ztracen nebo snad zatracen?

1 0
možnosti
Foto

Ty musíš být hodně oblíben u kantorstva;-D

Ad osnovy: to je přesně ono. Některý učitel jede striktně dle osnov, každé vybočení, jej dokáže rozhodit. Přitom zkušení a oblíbení učitelé to zvládají s přehledem.

0 0
možnosti

Naprostý souhlasR^ a karmička. Pedagog by měl mít znalosti ve svém oboru, umění učit (tedy pedagogické schopnosti) a mít přirozenou autoritu. Dnes je to takové, že lejstro z pajdáku nezaručuje, že umí svůj obor a je schopen ho učit. No a pokud má autoritu, tak mu ji podrývají různé paspolky (a bohužel i zákony na pseudoochranu práv dítěte) podrývají. Mám známého, který učí. Ačkoliv má na učení papíry, jeho odborné i pedagogické  znalosti jsou tak mizerné, že bych nechtěl, aby vzdělával mého psa, natož potomky. Protože je to můj dobrý známý, tak nelze moji zaujatost proti jeho osobě předpokládat Osobně si myslím, že prověřování učit by měl mít na starosti jak ředitel, ten přece je odpovědný za úroveň školy, tak inspekce. Schopný pedagog může být i bez papírů a neschopný ty papíry může mít. Ale, abych se vrátil ke svému známému. Ten by byl dobrý vychovatel někde v děcáku, ale i v pasťáku, na volnočasové aktivity. Ale proboha nenechávejte ho učit Rv

0 0
možnosti
Foto

Já jsem pajdák studovala, naštěstí jsem zjistila včas, že já a PF byl omyl. No, mohla jsem tu školu aspoň dodělat a mít titul Mgr. Dokonce jsem chvíli učila, abych si fakt ujasnila, že fakt to nepůjde.

Kamarádka z vejšky učí a je dobrá kantorkaR^ S dětmi to umí, všechna čest. Jenže pak jsou tu učitelé, jako Váš známý. Uznávám, že někdy jsou na vině i rodiče.

Ne,nechtěla bych už učit:-)

0 0
možnosti

Milá paní Šárko, ruku na srdce - Vy když jste chodila do základky, byly nějaké děti se SPU? Byli nějací disgrafici a dislektici? Houbelec, byly děcka normální a rozjívené, rozmazlené až rozcapené a dobrý učitel je srovnal, když to doma maminečky a tatínečkové nezvládly. Pokud neučení se a hloupost přesto zvítězily, pak to nemoudré dítě prostě mělo adekvátní vysvědčení a zařazení. Každému holt dané není a nikde není napsáno, že všichni mají buňky na studium. Ano, možná budete dotčena, ale u mne dislektik a disgrafik = dislenoch a zpratkovité, rozcapené děcko. A také výmluva líných rodičů, kteří pořád nemají čas se s děckem učit. Jestli jsem se Vás dotknul, omlouvám se, ale tak to vidím já.

2 0
možnosti
Foto

Jsem zvyklá, že někteří hážou do jednoho pytle děti s ADHD a zlobivé a rozcapené. Děti s dys do stejného jako děti úplně hloupé s nízkým IQ.

Já jsem doma- takže mám čas se s ní učit- a vidím, že to jde...když jsem hodně trpělivá a jdeme na to pomalu.

0 0
možnosti
Foto

Hmm, oni (politici) hodně (téměř vše) věcí staví na hlavu... pak to tak vypadá...:-( Nevím, proč se nejdou inspirovat tam, kde to funguje a nepřenesou to k nám, do našich podmínek... To by totiž pak u nás fungovalo a oni by byli bez práce...

Myslím, že jste zkušená a s dcerou se nedáte :-) R^Kecy zamrzí, to je fakt... Ale jak já říkám vždycky synovi, to je holt příprava na život, na srážky s blbama...

2 0
možnosti
Foto

Logická připomínka,to si zapamatuju:-)

1 0
možnosti

Dovolil bych si tok vasich myslenek trosku poupravit. Oficialne se pracuje s dvema terminy. Pedagogicka a odborna zpusobilost... Pedagogicka znamena, zda dotycny ma pozadovane pedagogicke vzdelani, odborna znamena, zda ma vzdelani pro obor, ktery vyucuje. Tento problem bych totiz neuzoval na ucitelky na ZS, ktera maji jedenactiletku a dodnes uci. Daleko zasadneji tento problem vidim v tom, ze pokud nekdo absolvoval ped. fakultu obor cestina - hudebka, tak neni kvalifikovany pro vyuku prvniho stupne. Podobne treba inzenyr strojar neni zpusobily vyucovat na prumyslovce, nema pedagogickou zpusobilost. A veterinarni lekar nemuze na veterinarni skole vyucovat biochemii ci anatomii.

0 0
možnosti
Foto

Nemůže? Nás na škole učili ekonomové, rostlináři, zootechnici, nepamatuju si, že by měl někdo z nich pedagogické vzdělání. Většinou to byli inženýři, magistrů z pedáku bylo minimum. A ničemu to nevadilo, naučili i tak:-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 136
  • Celková karma 18,00
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik