Děkujeme za pochopení.
J45a51n 94Ř90e83h32á38č74e71k
Viděl jsem na vlastní oči spoustu zabedněnců, kteří tou vejškou nakonec nějak prolezli (na jednoho čumím každý ráno při holení). Taky radši dělím lidi na ty, kteří své práci rozumí a na ty kteří ne.
K28a58t46e97ř92i31n53a 75T72y67c12o55v16á
nenech se. my jsme dys už třetí generaci a nebrání to v ničem, ve studiu už vůbec ne
Š38á49r43k98a 24A49n64d60r79l56o92v85á
Dík.Nedám se, ještě to bude zajímavý:-)
P49e61t81r 94K82r95a73t27i92n58a
nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Werichova Čochtana: "von byl denege.... derege... degenere.... Von byl blbej...."
J92o90h11a84n97k98a 38U36l71r75i63c91h62o95v60á
karma a není co dodat, buď někdo učitelský střevo má, nebo nemá....Osobně si myslím, že hodnotnější výuka je od zkušenýho praktika s empatií a zároveň respektem, než od vystudovanýho všehověda....
P28e58t42r 76K56r78a56t52i97n39a
Jo jo, z titulu se dneska můžou všichni pos... Bohužel si za to můžeme sami - řada běžných lidí adoruje tituly. Je to vidět i v různých volbách (kolik MUDr byli zvoleni jen proto, že jsou MUDr?). Další důsledek je na pracovním trhu - že i na práci, na kterou by stačil šimpanz Bono je nutno mít VŠ titul. Tím vzniká poptávka po titulech, jsou mraky různých sociálních antropologů, psychologů comicsu a gender studiistek, ale celková úroveň VŠ vzdělání se tím výrazně propadá a diplom ztrácí na ceně.
Jeden můj známý, pouhý středoškolák (fuj, podčlověk...), ale jinak odborný a vysoce specializovaný ajťák (přes servery, sítě a tak něco) byl po cca 15leté práci vyhozen ze státního úřadu, protože bez titulu není dostatečný odborník. Ale s titulem třeba gender studies by byl. Paradox je, že říkal, že když už dřív se pokoušeli nabrat na to místo další lidi, neb nestíhají, tak odborníci tam nešli (jinde měli cca 2x větší plat) a nebo se hlásili lidi sice s VŠ, ale nulovou znalostí a zkušeností.
Do školství nevidím, ale mám pocit, že kolikrát právě brzdí ta přehnaná korektnost.A myslím, že je hodně pravda, že když se musí učitelé věnovat těm dis-, tak není spokojen nikdo - na dis- je to stejně moc rychlé, ostatní to brzdí. K tomu šikana učitele ze strany různého provokování, nahrávání na mobil a hození na YouTube atd.... Ano, i tak může mít autoritu, ale je to hodně těžší a náročnější.
F50r65a31n52t83i27š32e56k 97F84l43í19s13e88n64s94k91ý
Jelikož i mně pracuje logika mírnějším tempem, přerušuji pedagoga častými otázkami...na které ovšem neustále dopadají odpovědi typu, "Pane Flísenský, rád bych Vám to vysvětlil, ale bohužel osnovy nás tlačí a tudíž se to budete muset nějak naučit." V hodině jazyka pak slýchávám odpovědi typu, "tak to prostě je, nepátrejte po tom, osnova nemá čas na otázky, projděte si to doma."....zdá se, že jsem ztracen nebo snad zatracen?
Š51á90r66k81a 83A19n65d18r22l43o85v45á
Ty musíš být hodně oblíben u kantorstva
Ad osnovy: to je přesně ono. Některý učitel jede striktně dle osnov, každé vybočení, jej dokáže rozhodit. Přitom zkušení a oblíbení učitelé to zvládají s přehledem.
J82a49n 18P75i62v43a96r75n23í66k
Naprostý souhlas a karmička. Pedagog by měl mít znalosti ve svém oboru, umění učit (tedy pedagogické schopnosti) a mít přirozenou autoritu. Dnes je to takové, že lejstro z pajdáku nezaručuje, že umí svůj obor a je schopen ho učit. No a pokud má autoritu, tak mu ji podrývají různé paspolky (a bohužel i zákony na pseudoochranu práv dítěte) podrývají. Mám známého, který učí. Ačkoliv má na učení papíry, jeho odborné i pedagogické znalosti jsou tak mizerné, že bych nechtěl, aby vzdělával mého psa, natož potomky. Protože je to můj dobrý známý, tak nelze moji zaujatost proti jeho osobě předpokládat Osobně si myslím, že prověřování učit by měl mít na starosti jak ředitel, ten přece je odpovědný za úroveň školy, tak inspekce. Schopný pedagog může být i bez papírů a neschopný ty papíry může mít. Ale, abych se vrátil ke svému známému. Ten by byl dobrý vychovatel někde v děcáku, ale i v pasťáku, na volnočasové aktivity. Ale proboha nenechávejte ho učit
Š14á39r19k54a 52A22n60d86r15l60o40v57á
Já jsem pajdák studovala, naštěstí jsem zjistila včas, že já a PF byl omyl. No, mohla jsem tu školu aspoň dodělat a mít titul Mgr. Dokonce jsem chvíli učila, abych si fakt ujasnila, že fakt to nepůjde.
Kamarádka z vejšky učí a je dobrá kantorka S dětmi to umí, všechna čest. Jenže pak jsou tu učitelé, jako Váš známý. Uznávám, že někdy jsou na vině i rodiče.
Ne,nechtěla bych už učit:-)
J66a56n 65C44h71r82á46s21t24e45k
Milá paní Šárko, ruku na srdce - Vy když jste chodila do základky, byly nějaké děti se SPU? Byli nějací disgrafici a dislektici? Houbelec, byly děcka normální a rozjívené, rozmazlené až rozcapené a dobrý učitel je srovnal, když to doma maminečky a tatínečkové nezvládly. Pokud neučení se a hloupost přesto zvítězily, pak to nemoudré dítě prostě mělo adekvátní vysvědčení a zařazení. Každému holt dané není a nikde není napsáno, že všichni mají buňky na studium. Ano, možná budete dotčena, ale u mne dislektik a disgrafik = dislenoch a zpratkovité, rozcapené děcko. A také výmluva líných rodičů, kteří pořád nemají čas se s děckem učit. Jestli jsem se Vás dotknul, omlouvám se, ale tak to vidím já.
Š35á42r50k55a 67A29n78d84r19l54o35v67á
Jsem zvyklá, že někteří hážou do jednoho pytle děti s ADHD a zlobivé a rozcapené. Děti s dys do stejného jako děti úplně hloupé s nízkým IQ.
Já jsem doma- takže mám čas se s ní učit- a vidím, že to jde...když jsem hodně trpělivá a jdeme na to pomalu.
R35e97n67á90t73a 83Č95e44c56h44o14v75á
Hmm, oni (politici) hodně (téměř vše) věcí staví na hlavu... pak to tak vypadá... Nevím, proč se nejdou inspirovat tam, kde to funguje a nepřenesou to k nám, do našich podmínek... To by totiž pak u nás fungovalo a oni by byli bez práce...
Myslím, že jste zkušená a s dcerou se nedáte Kecy zamrzí, to je fakt... Ale jak já říkám vždycky synovi, to je holt příprava na život, na srážky s blbama...
Š49á19r77k93a 97A74n43d11r68l14o75v13á
Logická připomínka,to si zapamatuju
L95u54b41o18m30í50r 85Š31u98l52a
Dovolil bych si tok vasich myslenek trosku poupravit. Oficialne se pracuje s dvema terminy. Pedagogicka a odborna zpusobilost... Pedagogicka znamena, zda dotycny ma pozadovane pedagogicke vzdelani, odborna znamena, zda ma vzdelani pro obor, ktery vyucuje. Tento problem bych totiz neuzoval na ucitelky na ZS, ktera maji jedenactiletku a dodnes uci. Daleko zasadneji tento problem vidim v tom, ze pokud nekdo absolvoval ped. fakultu obor cestina - hudebka, tak neni kvalifikovany pro vyuku prvniho stupne. Podobne treba inzenyr strojar neni zpusobily vyucovat na prumyslovce, nema pedagogickou zpusobilost. A veterinarni lekar nemuze na veterinarni skole vyucovat biochemii ci anatomii.
Š39á45r14k91a 72A37n28d11r77l97o45v78á
Nemůže? Nás na škole učili ekonomové, rostlináři, zootechnici, nepamatuju si, že by měl někdo z nich pedagogické vzdělání. Většinou to byli inženýři, magistrů z pedáku bylo minimum. A ničemu to nevadilo, naučili i tak:-)
- Počet článků 136
- Celková karma 18,00
- Průměrná čtenost 5450x