Když je jeden pes málo

Všudypřítomné chlupy, venčení i v té nejhnusnější slotě, ochranka, která mě hlídá i na WC. No co, vybrala jsem si to.

Psa jsem chtěla už od malička. Bohužel jsem měla dovolené maximálně dva křečky. A neustále jsem slýchávala:"Až budeš mít vlastní domácnost, tak si měj třeba deset psů." No, deset už je moc, ale jednoho jsme si pořídili hned, jak dcerka trochu povyrostla. Odjakživa se mi líbili Kavalíři, takže o plemenu bylo rozhodnuto. Navíc jsou výborní k dětem.

První dva pejsky jsme vychovávali od štěněte. Když nám odešel ten druhý, náhodou jsem při projíždění stránek se štěňaty a chovatelskými stanicemi narazila na Nadaci Kavalíra, která odebírá psy z nevyhovujících podmínek (hlavně z množíren) a člověk si je může adoptovat, popřípadě si je vzít do tzv.dočasné péče, než se najde vhodný "rodič."

Tak jsme si nejdřív adoptovali pětiletou fenku. Dlouho jsem odolávala nutkání přibrat do party dalšího psa,ale když jsem před dvěma týdny viděla fotky zubožených a nešťastných starších pejsků, kteří žili ve studené hale (spíš přežívali, protože se již nehodili "do krámu" kvůli věku), tak už jsem to nevydržela.

Vzali jsme si devítiletého psa, který je k nerozeznání od naší fenky. Jeho zdravotní stav byl tristní. Zanedbaná péče o uši, oči, drápky, citové strádání, to všechno byl Cassidy. Ani na to jméno neslyšel. Ale nechali jsme mu ho, jen jsme ho zkrátili na Cassy.

Sally nebyla z něj dvakrát nadšená, když přijel. Objevila se žárlivost a vrčela na něj, sotva se přiblížil k ní, či ke mně. A začala žrát opovrhované granule. Ty granule, které nechávala bez povšimnutí celý den, protože se vždy našlo něco chutnějšího, teď vzala na milost. Cassy totiž přijel a vyžral jí celou misku.

Neuměl vůbec na vodítku, bál se tmy, bál se chodit ze schodů,ale to všechno za pár dní pominulo. Ani jsem nevěděla, zda umí vůbec štěkat. Tři dny byl němý Bobeš. Už štěká. A leze za mnou všude. Oprava: lezou za mnou všude. Kam se hnu, mám je v patách, vrtichvosty. To se ae změní, když se objeví starší dcera. V tu ránu padám z piedestalu dolů k manželovi, kterého snad ještě ani nevzal na vědomí. Chudák, těžce to nese, zvlášť, když náš druhý pes-Šmudla- ho zbožňoval. A teď s námi žijí dva a oba si ho všimnou, jen když má v ruce něco k jídlu.

 Dnes jsem koupila dvojvodítko. Přišlo mi to praktické. Ne tak psům. Naše venčení málem skončilo úrazem (mým). Nejdřív šel jeden napravo a druhej nalevo a hrála se přetahovaná. Potom rychlejší a živější fena táhla jeho za sebou. A nakonec se mi motali oba pod nohama,až jsem málem políbila chodník. Tak nevím, zda se nevrátím zpět k dvěma samostatným vodítkům.

Jeden pes je málo a tři jsou moc (nemám tři ruce na hlazení). Slibuju Ti, můj drahý muži, že dva psi jsou konečná (alespoň dokud budeme žít v panelovém bytě). Ale jestli budeme mít někdy baráček, tak za sebe neručím!:-))

 

 

Autor: Šárka Andrlová | sobota 11.11.2017 19:56 | karma článku: 30,02 | přečteno: 1110x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 16,80 | Přečteno: 504x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 578x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 909x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7598x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Rekreační dům, 5+kk, 285m2, Úštěk - Českolipské předměstí, okr. Litoměřice
Rekreační dům, 5+kk, 285m2, Úštěk - Českolipské předměstí, okr. Litoměřice

Sídliště pionýrů, Úštěk - Úštěk-Českolipské Předměstí, okres Litoměřice
4 950 000 Kč

  • Počet článků 136
  • Celková karma 16,79
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik