„Paní, vy jste ale...visačka!“

Mám někdy pocit, že problémy jsou tu proto, aby se vytvářely, než aby se řešily. Klíčové slovo: oteplovačky pro syna. Nějak nám kluk roste a to pro nás znamená kupovat stále větší a větší čísla oblečení a bot.

Nic, nad čím by se člověk, mající děti, pozastavil. To jen já do blogu chtěla vnést trochu té životní filozofie.

Ochladilo se, což není v listopadu zas takové překvapení. Ale pro autistické dítě, které by nejraději chodilo celý rok v těch samých teplákách, začíná s příchodem zimy ten pravý stres. Nové boty, nové zateplené kalhoty, bunda, atakdále.

Už je kluk starší a moudřejší a pryč je doba, kdy jel do školky jen ve slipech, protože si odmítal obléct nové kalhoty, anebo svým ječákem přeřval i „Nááárodil se Kristus páááán…“ hrající koncem října v jednom nejmenovaném hypermarketu, protože jsme mu chtěli nazout nové boty, zda mu pasují.

Ale i tak neriskuji a oblečení a boty kupuji bez jeho přítomnosti, vědoma si toho, že minimálně dvakrát se budu vracet kvůli nějaké výměně.

A tak se konečně dostávám k tématu blogu. Tentokrát šlo o oteplovačky, zakoupené v pasáži hypermarketu, kde je svět ještě v pořádku.

SLEVA ! SLEVA! Pokřikovaly na mne cedule ve výloze obchodu s oblečením. A rovnou 25%.

Co vám budu povídat, neodolala jsem tomuto mámení a vcuclo mne to dovnitř, spolu s dalšími pěti lidmi.

Na věšáku visely pěkné dětské oteplovačky, s příznivou cenou a když mi kalkulačka v mozku navíc vyplivla cifru po odečtení slevy, vzala jsem jedny s velikostí 152, zaplatila a šla pro zimní boty.

Boty jsem vracela po hodině, protože jeho číslo 37 už vodnes čas a bylo potřeba sáhnout po osmatřicítkách. V devíti letech má nohu stejně velkou, jako jeho dospělá sestra.

Z oteplovaček jsem doma ustřihla visačku, tu někam odložila a kalhoty uklidila do skříně s tím, že v pondělí si je vezme do školy.

Jenže ouha! Kalhoty v pondělí nedopnul. Operativně jsem to vyřešila ještě tepláky, naštěstí nemrzlo a doma pak převrátila byt vzhůru nohama, hledajíc účtenku.

Nenašla.

Vypařila se, nebo jsem ji omylem vyhodila, což u mě není neobvyklé.

Oplakala jsem zbytečnou investici za 630 Kč a jela do jiného obchodu pro jiné, větší a poučena z předchozích nezdarů, visačku jsem odstřihla až poté, co jsem mu je doma vyzkoušela.

 

TAMTY kalhoty jsem mezitím vozila týden v kufru auta, než jsem v pátek na půdě sáhla po jedné igelitce, že do ní dám krabičku s jídlem. A nahmatala na dně...Účtenku, no jasně!

Zavýskla jsem radostí a dnes jsem odjela do toho obchodu kalhoty vyměnit za něco jiného.

 

„Vy nemáte visačku?“ ptala se mě prodavačka. Zastyděla jsem se až do hloubi mé hříšné duše. Duše nemilosrdného likvidátora visaček.

„Bohužel jsem ji předčasně ustřihla a vyhodila. Ale účtenku mám!“ Ani se neusmála a s výrazem vládkyně všech moří mi laskavě dovolila, abych si tedy vybrala jiné zboží, že to vymění.

Padla mi do oka opravdu pěkná zimní bunda a protože slevy stále trvaly, doplatila bych asi jen tři stovky a Tomík by byl ve škole za frajera.

A došlo k zádrhelu. Na to jsem už zvyklá, no stres, to dopadne!

Ťukala, ťukala, vzdychala, mračila se, volala vedoucí a znovu ťukala a vzdychala. Chápu, tihle zákazníci, co vytvářejí zbytečné problémy, jsou někdy na přesdržku. I když se mile usmívají a trpělivě čekají. Nikdo jiný v obchodě zrovna nebyl, takže ani výmluva na frontu za mnou by neprošla.

„Když vy nemáte tu visačku. A když načtu jiné kalhoty, budu mít bordel ve skladu.“

Ano, ano, chápu, také jsem dělala v obchodě. Znovu jsem se strašlivě zastyděla, co jsem to za stvůru, která přijde vyměnit zboží bez visačky.

Jsem si, nevím proč, vzpomněla na píseň Pověste ho vejš.

Zasloužila jsem viset a houpat se a ne otravovat výměnou zboží v úplně prázdném obchodě.

Také mi po odeznění písně mozek přehrál nedávnou příhodu v obchodě s třemi Cé, kdy mi prodavačka bez problémů vyměnila vadnou kabelku, koupenou u nich dva dny předtím.Zapomněla jsem si vzít účtenku. Jojo, buď zapomenu, kam jsem ji dala, nebo vyhazuji.

Ale ona jen rychle zalovila v počítači, usmála se, že si mne pamatuje a mohla jsem odejít s ještě hezčí kabelkou, než byla ta původní.

Ale znovu ke kauze oteplováky. Po asi deseti minutách, kdy stále vzdychala a přála si, abych vůbec neexistovala (nebo si možná přála být u moře, nevím), jsem řekla:

„Víte co, tak mi ty kalhoty dejte, já je někomu prodám. Když to nejde.“ Opravdu jsem se snažila, aby v mém tónu nezazněla ani špetka ironie, protože jsem věděla, že hlavní viník jsem já. Žena bez visačky.

„A tu bundu si vezmete?“

„Ne, tu si nevezmu. Nezlobte se.“ Přidala jsem omluvný úsměv. Vzala jsem si zpět kalhoty, požádala o tu účtenku, kterou už zahodila někam za sebe a rozloučila se.

A při odchodu ještě zaslechla: „Kdybyste měla tu visačku, tak…!

 

Pryč! Pryč z toho krámu, kde visačka je zákon.

 

Vím, že jsem někdy moc akční a doslova zrychlená, tato záležitost mne poučila a ode dneška budu visačku raději nosit i dva týdny na sobě, než ji odstřihnu, ale pořád ve mně cosi hlodá.

 

To, že téměř každý problém se dá s ochotou a někdy přihmouřením oka řešit.

A že je všechno o lidech.

 

Nechcete někdo úplně nové dětské oteplovačky? Sleva jistá!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | pondělí 28.11.2022 16:28 | karma článku: 38,03 | přečteno: 7891x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 17,98 | Přečteno: 553x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,95 | Přečteno: 580x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,08 | Přečteno: 910x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7602x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,12 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla Rakušanovi matka oběti

25. dubna 2024  16:02

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  15:52

Aktualizujeme Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 136
  • Celková karma 17,99
  • Průměrná čtenost 5450x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik