Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

„Odkud jsi, kočičko?“

   „Já su z Brna!“ jako by mi chtěla povědět. Měla za sebou dlouhou cestu vlakem, metrem, tramvají a čekala jí ještě cesta autem a seznámení s dalšími členy rodiny.

    Někdy před měsícem jsme se rozhodli, že mojí milé tchýni pořídíme k Ježíšku kočku. Nešlo přeslechnout, jak si párkrát povzdychla, že by chtěla kočičku. A protože ona je hodná tchýně a já hodná snacha, začala jsem pátrat na internetu, jestli se nechce někdo momentálně zbavit kaťat. Pardon, koťat. A jako na zavolanou se na Facebooku, na Zdi naší blogové kočičí mámy, Petry Žalmannové, objevila fotka krásných koťat. Mourovatých!

   Menší zádrhel vězel v tom, že byly z Brna. Ale ani toto se neukázalo jako problém, Petra mi s radostí, přepravkou, dvěma konzervami a manuálem, přivezla kotě až do Prahy.

   Díky, díky!!

 

   Cesta domů s kočkou proběhla mnohem rychleji, než cesta za kočkou, dopravní zácpa se naštěstí uvolnila a za chvíli jsme byly obě doma.

 

   Postavila jsem přepravku na zem, otevřela, kotě zvědavě vylezlo, potud v pohodě. Jenže se přiřítil Šmudla, v očích výraz rozzuřeného pitbula, kočka naježila hřbet, začala prskat a syčet a pes zbaběle couval. Docouval až pod konferenční stolek a temně poblafával. Když jsem ho chtěla pohladit, jakože je pořád náš hodnej pejsek, podíval se na mě výrazem:“ To vám neodpustím.“

  Kočku jsme zatím lovili za obývací stěnou, posléze za sedačkou, odtrhávali od záclony a snažili uklidnit. Uklidnila se na klíně dcery do doby, než si Šmudla přišel vyjasnit postavení v rodině. Opět stejný scénář-couvající, zběsile štěkající pes, naježená kočka, kterou jsme protentokrát vylovili pod palandou. To už jsem zakusila ostrost kočičích drápků, takže mám na zápěstí kočičí autogram.

   Nechtěla jsem Šmudlu už více stresovat, sbalila kočku, Tomáška, kočičí Wc, pleny a granule a odjela směr Liberec, budoucí trvalé bydliště kočky. Pojmenovala jsem jí Rozárka, ale tohle jméno jí nezůstalo. Pro obdarovanou je to Micka, já jí říkám Kikina.

   

   Cesta probíhala hladce, až k ceduli města. Poté se probudil Tomáš a protože byl v autosedačce za mnou (vedle jsem měla kočku), neviděl mě a začal nejdřív pokňourávat, pak brečet a nakonec vřískat jak pavián. Do toho se přidala kočka a já si začala připadat jak v pavilonu šelem. I s tím smradem, malej se činil.

  Představte si, jak se musíte soustředit na řízení, do toho řve podělaný dítě, kočka v přepravce a já nervy na pochodu, před sebou ještě 10 km jízdy. A těsně před koncem cesty, 500m před barákem-Cink, cink…šraňky dole. Zařvala jsem jak pavián (když už jsem byla v tom pavilonu šelem), tady je to většinou nadlouho. Někdo tam nahoře mě ale vyslyšel (asi až tam doléhal řev pasažérů) a poslal vlak téměř okamžitě.

 

  Kočka se celkem rychle zabydlela za sedačkou v koutě, 2x se pokadila do rohu obýváku, ale dnes už najisto zamířila na kočičí WC.

 

     Je to prostě miláček, ta naše Micina-Kikina.

 

      

Autor: Šárka Andrlová | pátek 29.11.2013 10:23 | karma článku: 23,28 | přečteno: 1934x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 21,32 | Přečteno: 585x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,75 | Přečteno: 3922x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,15 | Přečteno: 667x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 661x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 941x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 138
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. právě vyšla!

Seznam rubrik