Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rovina je pasé, ať žijí kopce.

V červenci došlo v naší rodině k zásadní změně (no- zásadní...stěhování už byl téměř náš koníček,ale tentokrát to bylo vážně naposledy).

Přesunuli jsme se z roviny okolo Labe přímo pod Ještěd. Naše stěhování a zabydlování se neobešlo bez menších zmatků a ztrát, jako každé stěhování. Zatím jsme nevyhořeli, takže nemůžu srovnávat, zda je lepší 3x vyhořet, než se jednou stěhovat. Stěhování: vyhoření zatím 6:0.

  Když jsme bytu, který vypadal jako na fotkách z osmdesátých let, vtiskli alespoň trochu modernější ráz a přestal vypadat jako staveniště a skladiště nepoužitelného nábytku, začala jsem se seznamovat s obyvateli paneláku. A seznámení to bylo vskutku na úrovni.

Při předání bytu nám předali a ukázali i naši sklepní kóji. Výborně, hned první dveře, to se bude dobře pamatovat. Šance na využití prostoru kóje se naskytla za několik dní,kdy jsme tam potřebovali umístit právě zakoupenou skříň (ještě zabalenou v krabicích). Popadla jsem klíče od sklepa, seběhla dolů, odemkla sklepní dveře a strčila klíček do visacího zámku. A on tam nepasoval. No co to je,sakra? Tak znovu. A nic, jakoby nám někdo vyměnil zámek. Hrozilo, že se nedostanu do vlastní kóje a tak jsem povolala švagra s obrovskými kleštěmi a ten zámek (po zcela zbytečném dotazu, zda je to TA naše kóje), přeštípl.

A pak jsme do ní oba koukali jak bacily na penicilin. Byla prázdná (měla tam být stará hnědá skříň). Nechápala jsem, vždyť to byly PRVNÍ dveře. Ani druhé, ani třetí...byly to opravdu první dveře,ale ve druhé řadě za zdí.

Tududum dum. Někomu jsme se chystali vloupat do kóje (vážně neúmyslně). Ale komu? Záhada byla naštěstí brzy vyřešena. Asi za hodinu jsme potkali pána, který ten rozlomený zámek držel v ruce a kroutil nevěřícně hlavou. Kdybych měla tu moc, nechám zem pod sebou otevřít a zmizet navždy. Rudá až na...no tam pod zádama, jsem se mu přiznala k vloupání do jeho kóje a přidala důvod, proč se tak stalo.

Smál se hodně. Naštěstí. Nevolal 158, ani mi nevynadal do blbek a domácích zvířat, jako já sobě.

No, takže "ántré" v novém domě bychom měli za sebou. Pak se nám ještě rozbila pračka a měli jsme v koupelně takové menší brouzdaliště,ale naštěstí bydlíme v prvním patře a nikdo pod námi.

 Ale jinak se nám žije krásně. Liberec (nebo-li Líbrc, jak mu říká jedna diskutérka) je nádherné město,kde se chodí jen do kopce, nebo z kopce. A jízda na kole není pro zmlsance z Polabí.

Na první zatěžkávací jízdu jsem s sebou vzala do sedačky i Tomáška, že pojedeme k babičce a ten kopec nahoru, to dám! A abych se vyhnula tomu hnusnému, prudkému stoupání od hospody, objedu to přes Ostašov, tam je skoro rovinka, né?

 Skóre já-kopec 0:10. Moje tělo, zvyklé na cyklostezky okolo Labe, kde kopec se radši před cyklistou schová, vyhlásilo libereckému stoupání stávku. Už u Billy jsem cítila nepříjemné pnutí a po dvou stech metrech jsem poprvé potupně slezla z kola a šlapala pěšky. A pak jsem nasedla, nadávala jako špaček (bylo asi 30°C), zase slezla, zase chvíli nasedla a celou dobu to mé dítě ani nepíplo a zřejmě se dobře bavilo. K babičce jsme ale dojeli a ač jsem vypadala jako uvařený humr, rozšafně jsem líčila, jaká to byla brnkačka, že příště to dám až na Ještěd (příště- rozuměj v příštím životě).

  Kolo jsem zas uklidila a zatím trénuju svaly na nohou pěšmo. Nic se nemá ze začátku přehánět a Liberec mi ukázal, že si saláty z rovinek nejdřív pořádně prověří.

   Tak já zas někdy napíšu ( třeba,až vyšlápnu na ten Ještěd).

  

 

Autor: Šárka Andrlová | neděle 13.9.2015 19:53 | karma článku: 19,18 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 22,74 | Přečteno: 563x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 27,95 | Přečteno: 900x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,22 | Přečteno: 7589x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Jede, jede mašinka, kouří se jí z…

Já se vám, milí čtenáři, omlouvám. Vážně jsem nechtěla, aby vám ta odrhovačka v nadpisu uvízla v uších po zbytek dne.

7.2.2023 v 17:17 | Karma: 31,02 | Přečteno: 1257x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

A jaké bylo vaše poprvé?

Uznávám, že tento clickbajt by mohl zvýšit čtenost blogu, ale raději hned v perexu přiznávám, že o žádné čuňárny nepůjde.

27.12.2022 v 12:34 | Karma: 24,24 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5490x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik