Tak dlouho se jezdí s rozsvícenou kontrolkou,až nádrž úplně vyschne

Můj drahý muž mi často říkal:" Nejezdi s benzínem až nadoraz, vymstí se Ti to!" Ale ne, to já jsem takový malý rostlinář s vypálenými sirkami v krabičce. 

Jezdím často. Jezdím ráda. Ani rozsvícená kontrolka ukazatele benzínu mě nerozhodí. Však ono tam ještě něco je. Tam v poho dojedu. To byly moje uklidňující berličky. Onehdá jsem dojela z Liberce do Hodkovic (cca 12 km) už zřejmě na výpary. Měla jsem z toho dobrý pocit. Rychlost překračuje každý, to není nic světoborného. Ale hrát ruskou ruletu s nádrží svého auta, to chce, panečku, odvahu!

 

No a dnes "to bouchlo." Samozřejmě v tu nejnevhodnější chvíli, kdy jsem byla na cestě do práce na odpolední.

Chtěla jsem zrychlit,ale auto mělo opačný názor. Zpomalovala jsem. A když jsem přestala zpomalovat, zjistila jsem, že už stojím. Z posledních sil (mých i auta, které snad v tu chvíli vypotilo poslední mililitr benzínu), jsem zatočila volantem alespoň ke kraji vozovky. Bohužel zrovna na autobusovou zastávku.

Tududum dum.

Když si již druhý řidič autobusu klepal na čelo, pochopila jsem, že musím něco dělat, ne jen přemlouvat auto, aby vynaložilo všechny své síly a popojelo kousek dál. Ne, ta plechová mrcha si mě pěkně vychutnala. ("Já Ti dám nechat mě furt jezdit nasucho!" promlouval ke mně němý motor).

Musíš to auto odtáhnout kus dál, nebo Tě dopravní podnik zlynčuje za bílého dne na točně! To na mě naštěstí neřval žádný naštvaný autobusák,ale můj vnitřní hlas.

Věděla jsem jen to, že musím zařadit neutrál, točit jednou rukou volantem a druhou držet dveře a směrovat auto. To se lehce vymyslí,ale hůř udělá. Když se mi auto téměř vymklo z rukou, vzdala jsem pokus zaparkovat inteligentně a začala se zkroušeně tvářit na projíždějící řidiče.

Podotýkám, že jsem to auto tak "šikovně" nasměrovala, že čumák (auta, ne můj) zasahoval  do části jízdního pruhu. Co jsem zvládla- zapnout výstražné blikačky.

Řidiči mě vesele objížděli, ačkoliv stojící auto na autobusové zastávce s čumákem do silnice asi nebývá běžný parkovací styl. Ani po deseti minutách se nic nezměnilo. Možná jen moje barva obličeje.

Tak jsem vyštrachala telefon a zkoušela volat všechny, co jsou z Liberce, mají auto a spoustu času.  To také nevyšlo. Řidiči si zřejmě pomysleli, že si volám taxi, takže se ani nepokoušeli zastavit.

Dovolala jsem se jen odtahovce a když mi řekli, že by odtažení auta stálo 1540,-Kč s dépéhá, tak jsem poděkovala za ochotu,ale tak drahé taxi asi nevyužiji.

No a pak kolem prošel mladý pár s kočárkem a pán, asi pětadvacetiletý cikán, nebo Rom, to je jedno, se mě zeptal, co se mi stalo s autem a jestli nepotřebuju pomoct.

A já ho do toho auta pustila, on mi s ním chvíli manévroval a docílil toho,o co jsem se snažila, než mi auto málem přejelo nohu a odjelo. Zaparkoval na kraj, auto srovnal, podal mi klíčky a řekl, že nemám zač.

A potvrdil mi, že mi fakt došel benzín (mohla to být i jiná závada, že jo. Třeba, že odešel motor a tak).

Když už auto hezky stálo,aniž by někomu překáželo, vydala jsem se ostrou chůzí na nejbližší benzínku. Asi osm set metrů, možná kilometr. Kanystr byl v našem autě také zbytečný přepych.

Kanystr koupen, benzín do něj načepován a mohla jsem jít zpět. Měla jsem pocit, že auto radostí poskočilo, když mě zahlédlo, jak nesu jeho životodárnou tekutinu. Nebo už jsem blbla na kvadrát, to spíš.

 Dál už se nic nestalo. Kdo čekal, že benzín naleju například do zásobníku na vodu do ostřikovače, bude asi zklamán. Odjela jsem do práce sice o hodinu déle,ale s písní na rtech.

I feel good!

 

 

Autor: Šárka Andrlová | čtvrtek 25.10.2018 8:00 | karma článku: 22,07 | přečteno: 927x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 19,91 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,57 | Přečteno: 3887x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 661x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 939x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Muž násilím vnikl do školy v Litvínově. Policie ho našla v obchodě, kde kradl

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  9:52

Několik policejních hlídek včetně psovoda a speciální pořádkové jednotky zasahuje u gymnázia v...

Poslanci rozhodují o omezení prodeje zemědělské půdy cizincům ze třetích zemí

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  9:40

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schvaluje Sněmovna. Schválí ji patrně v mírnější...

Záhadný předmět na noční obloze překvapil fotografy čekající na polární záři

3. května 2024  9:26

Záhadné těleso na obloze překvapilo v úterý večer mnoho fotoamatérů, kteří hleděli k nebi v...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 9:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 138
  • Celková karma 24,07
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik