Sardinky v autobuse

Poslední dobou mám pocit, že hromadné dopravní prostředky, jako jsou vlak, autobus a metro, na mě schválně chystají různé léčky a situace, kdy jsem buď bezradná, naštvaná, nebo slisovaná.

Jako tuto sobotu. Přitom nic nenasvědčovalo tomu,že bude tato sobota něčím vyjímečná. Pouze jsem metrem přejela o tři zastávky dále, protože jsem se hluboko začetla do nové knihy Zuzany Hubeňákové

(nemáš zač,Zuzko) a přeslechla jsem hlášení ve stanici Florenc. Na Národní třídě jsem ovšem již vystoupila a dala jsem si to znovu na opačnou stranu.

Mám ráda žluté autobusy. Nehrozí v nich, že by člověk musel potupně stát v uličce a držet se mastné tyče (víte, kolik je na ní bakterií? já to raději vědět nechci).

Netušila jsem, jak moc si tu mastnou tyč užiju cestou zpět, z Prahy do Mladé Boleslavi.

Už zdálky mě počet stojících na zastávce zneklidnil. Lehkou matematickou rovnicí jsem si spočítala,že x (lidi) je vyšší, než y (sedadla) a minimálně třicet z nich (včetně mě), sedadlo nevybojuje.

Lovila jsem na Idosu, kdy jede další spoj do Bolky. Další měl jet za dvacet minut, ale byl to courák. Výzev se nebojím, a tak jsem courák zavrhla s tím, že nejsem žádné ořezávátko a 45 minut stát vydržím. Doteď jsem seděla, to dám!

Autobus měl odjet v 18.30 hod. K zastávce najel až v 18.22hod. Tušila jsem první zradu. Odjedeme pozdě. Za osm minut neodbaví zhruba devadesát lidí. Zvlášt, když se fronta zasekne u jedince, který se slovy: "Jé, já nemám menší!" vytáhne tisícovku. Devadesátihlavý had se nespokojeně zavlní a začne syčet.

Řidič někde musel něco zmáčknout, aby autobus nafoukl, protože se všichni zázračně vejdeme. Sice nepokrytě závidíme těm, kteří vybojovali místa k sezení,ale fakt, že kdyby autobus prudce zabrzdil, nespadneme, nás nečekaně semkl. Je nás tolik, že nestojíme čelem k oknu,ale čelem do uličky-pěkně namačkaní na sebe. Jeden z pasažérů si chránil svůj osobní prostor batohem na zádech a ledvinkou na břiše a nerozhodilo ho ani známé:" Héj,vy tam vzadu, posuňte se ještě dál!" Pán, stojící úplně vzadu se tedy posunul úplně na maximum tak, že slečna, sedící uprostřed na pětce měla celou cestu jeho..ehm..střed riflí, přímo před sebou.

Přede mnou mám nalepenou mladou slečnu, na mě se lepí mladík okolo pětadvaceti let. To je člověku hned příjemněji. Už se mi to totiž dlouho nestalo.

Vládce autobusu se rozhodne dopřát nám pravé wellnes. Zvedne teplotu uvnitř na maximum, jakože finská sauna, vole a my všichni, navlečení v bundách, šálách a čepicích, si to začínáme užívat. Sedící se začnou svlékat. My stojící se o to snažíme také. Opatrně a velice pomalu, jako když se svlékají hadi,ze sebe stahujeme alespoň bundu.Mám nutkání použít sedící paní pode mnou jako němého sluhu a odložit si na ní svršky.

I tak je v autobuse nedýchatelno. Pár jedincům zřejmě teplo rozhýbalo trávicí soustavu, takže brzy nejen teploučko,ale i smrádek. Co smrádek. Puch takový, že by  se dal namalovat.

Rozhodla jsem se rebelovat a natáhla se,abych otevřela okénko. Co na tom, že je venku 5°C. Vevnitř je asi 30°C a děsný smrad. Kdo je strůjcem smradu, se nikdo neodvážil pátrat.

Proti otevření kupodivu nikdo nic nenamítal, naopak všichni začali fetovat čerstvý vzduch a další odvážlivci se nebáli následovat mě a otevřeli další okýnko.

Skrz zamžené okno jsem jasně poznala obrysy automobilky a poskočila radostí do výšky. Tak moc, že paní pode mnou znepokojeně pohledem zkontrovala igelitku nad sebou, zda jsem tím výskokem nechtěla zakamuflovat krádež jogurtu v akci.

Blížili jsme se do cíle. Strůjci smradu jistě zpytovali své svědomí, ostatní hluboce dýchali vzduch zvenčí a zaujímali místa na startovních blocích u dveří,aby byli co nejdřív venku.

Když autobus zastavil, chtělo se nám všem zatleskat. Jako, že jsme to přežili. Sedící teď byli v nevýhodě. Museli čekat, až vystoupí stojící. Alespoň nějaká spravedlnost na tomto světě.

  Tak sláva nazdar výletu, nezdechla jsem a jsem tu.

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | neděle 25.11.2018 18:06 | karma článku: 24,14 | přečteno: 1034x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,51 | Přečteno: 3857x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 656x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,17 | Přečteno: 655x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 936x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,24 | Přečteno: 7683x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

VIDEO: Jak vidí EU maturanti? Do Unie se už narodili, cení si cestování

1. května 2024  11:45

Česko ve středu slaví dvacáté výročí vstupu do Evropské unie. Redakce iDNES.cz při této...

Ukrajina zasáhla další ruskou rafinérii, okupační armáda zabíjela v Oděse

1. května 2024  9:39,  aktualizováno  11:16

Sledujeme online Ruská protivzdušná obrana v noci na středu sestřelila šest dronů nad čtyřmi regiony, informovalo...

Hasiči při pálení čarodějnic zasahovali u dvaceti požárů, u dalších pak zbytečně

1. května 2024  9:14,  aktualizováno  11:13

Na mnoha místech Česka se během včerejšího posledního dubnového večera rozhořely ohně při tradičním...

Policie v Tbilisi nasadila proti davu plyn i vodní dělo, zadržela 63 lidí

1. května 2024  11:13

Gruzínská policie a demonstranti se v úterý večer střetli v Tbilisi u sídla parlamentu, který v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 137
  • Celková karma 26,32
  • Průměrná čtenost 5410x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik