Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pěší túra prověří fyzičku a z nepřipravených udělá chcípáky

Měsíc jsme to domlouvaly. Měsíc jsem se těšila. I počasí jsem zajistila, protože bylo ukázkové. Ani vedro, ani zima, nepršelo, jen trochu foukalo. Mohlo se jít.

Nápad na uskutečnění túry jsem dostala já. Klára souhlasila. Naplánovaly jsme trasu, pro začátek jen 15 km, z Brandýsa nad Labem do Lysé nad Labem. Pohodová procházka kolem řeky. potom chvíli v civilizaci (Káraný), lesem a podél kolejí.

Máček, brnkačka, to dám.

 Výlet začal příjemně. Obědem. Po kafíčku jsme vystartovaly. Pro začátek jen menší zádrhel v tom, že jsme se vydaly na druhou stranu,ale na to jsem přišla včas (o těch labutích,Klárko,raději pomlčíme, že?).

Pak už vše probíhalo hladce, Jen krásné počasí vyhnalo na cyklostezku všechny,kteří měli touhu sportovat, jako my. Václavák je proti stezce do Káraného břídil.

 Navigaci jsem měla stále bezpečně schovanou v kapse bundy, nebyla třeba. Tedy..byla třeba,ale až poté, co jsme si zašly navíc tři kilometry (ale to ticho, ten klid! ). Akorát jsem se vyděsila, když mi navigace ukázala, že do Lysé je to osmnáct kilometrů. Orosilo se mi čelo, než mi došlo, že mám nastavenou trasu pro motoristy. Pro pěší nám zbývalo slabých osm kiláčků. Mé nohy zatím nedávaly najevo, že se jim nelíbí zvýšená sportovní zátěž.

Na chvíli odbočím. Potkaly jsme spoustu rodin s dětmi na kolech, i pěší a téměř všichni se s námi pozdravili. Všichni poděkovali, když nás míjeli na kolech a my jim uhýbaly. Tak si myslím, že to s tou naší společností není tak zlé. Hulváty na kolech potkáte také, ne že ne,ale včera ani jeden. Bylo to příjemné. Ale možná hrálo roli to pěkné počasí.

Na rozcestí u sochy Sv.Václava jsem začínala cítit napětí a menší bolest v lýtkách a chodidlech. Klára se opovážila navrhnout, že když kopneme do vrtule, dojdeme až do těch Milovic (původní plán totiž vedl až do Milovic),já v tu chvíli měla chuť kopnout do všeho. Nohy začínaly vypovídat poslušnost.

Když jsem před sebou zahlédla budovu nádraží,měla jsem radost jako malé dítě z Ježíška. Krásnější nádraží jsem do té doby nepoznala. Bohužel k pokladnám vedly schody. Na nástupiště vedly schody.

Pocítíila jsem, jaké to je, když se některé části těla začnou mstít. Držela se zábradlí a stoupala jako stará, nemohoucí babička. Sto metrů ke dveřím WC se zdálo tak daleko jak Eiffelovka od Prahy.

 V Praze, po výstupu z vlaku (nevěřila jsem, že já budu někdy zdržovat ostatní při vystupování) bylo hůř a hůř. A jak na potvoru žádná normální hospoda. No, našly jsme nakonec, kousek od metra Florenc a co mě tam nečekalo: zase schody.

No a v Liberci mi cesta z nádraží domů, která normálně zabere cca sedm minut, trvala dvacet.

Poslední schody, po kterých jsem se ploužila stejně pomalu, jako můj starý pes a byla jsem doma.

Dala jsem sprchu a zapadla do postele.

Dnes jsem už v pohodě, svaly sice bolí,ale chodit můžu a těším se na  příští pěší túru z Milovic do Nymburka (odhaduju to někdy v příštím roce, nebo století).

Bylo to, i přes ty fyzické útrapy, totiž moc fajn!

A zapíšu si někam: 18 km za 3 hod.40 minut. Čert vem bolavé nohy.

 

Autor: Šárka Andrlová | čtvrtek 9.5.2019 9:48 | karma článku: 20,57 | přečteno: 1160x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít kontervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 0 | Přečteno: 49x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,57 | Přečteno: 3868x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 659x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 938x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Politolog: Dělníci opustili levici a míří k populistické tyranii většiny

2. května 2024

Vysíláme Letošní evropské volby by mohly překreslit politickou mapu starého kontinentu. Posilují totiž...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 48 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23,  aktualizováno  9:52

Nejméně 48 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 137
  • Celková karma 26,35
  • Průměrná čtenost 5410x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik