Těžký život konzerv a puntičkářů.

Nevím, jak vy ostatní, ale já čím jsem starší, tím více nesnáším změny. A protože banky, telefonní operátoři, supermarkety a další instituce si ve změnách čehokoliv libují, působí mi tím potíže. Uvedu níže několik příkladů.  

Banka a její internetbanking.

Když jsem si po několika letech konečně stáhla smartbanking a naučila se s tím žít, moje nemilovaná banka se rozhodla, že to celé úplně překope. Z červené barvy přešla na modrou, na jiné logo a já si musela přeinstalovat aplikaci, změnit heslo a bůhvícoještě.

Zvykla jsem si. Nakonec jsem uznala, že bez trapných sms kódů se mi s tím pracuje lépe. Dokonce jsem zvládla nastavit si zasílání oznámení příchozích plateb. To asi, aby se mi zlepšil den.

 

Telefon

Mám svůj starý Hujavej s několikrát prasklým displejem a mám ho ráda. Zvykli jsme si na sebe za ty čtyři roky a ač se k němu občas chovám macešsky, stále funguje. Sice toho přes „pavouka“ už moc nevidím, ale děsím se chvíle, kdy si budu muset koupit nový telefon, protože můj stařeček (kde jsou ty doby, kdy mobil sloužil 6 a více let) se občas sám vypne, nebo se tzv.kousne.

Problém je, že tento model už se nevyrábí. Zas si budu muset zvykat na nový telefon.

Určitě teď namítnete, proč si nekoupím jen nové sklo. Po tom už jsem pátrala a vyšlo by skoro dráž, než nový přístroj.

Tak si se svým prasklým kamarádem užívám poslední týdny a sháním ten nejvíc jemu podobný.

 

Super a hypermarkety

Tady je to jasné, že? Jdu si pro oblíbené okurky a na jejich místě se zatím narodila třeba rýže. Takže pobíhám obchoďákem a hledám ty zatracený okurky. Mezitím do košíku hodím dalších pět nezbytně nutných věcí, pro které jsem sice nepřišla, ale Ferrero v akci! Nekupte to, když je to tak levný.

Kdepak, mají nás, zákazníky, prokouklé až do morku kostí.

 

K tomu zjišťuji, že se ze mě pravděpodobně stává i autista. Anebo jen stará nervóza. Ale koho by nenaštvalo, že mezi pěti stejnými skleničkami se ocitne jiná, menší a navíc modrá!

Jak to, že nikomu nevadí, že nože nejsou srovnané podle velikosti a kdo, sakra, dává naběračky mezi vařečky?

Už dlouho se trápím také tím, že dózy na mouku a ostatní pochutiny nemají stejný design, velikost, šířku a víčko. Jak to, že to nikomu, kromě mě, doma nevadí? Vždyť to vypadá hrozně, každý pes jiná ves.

Minule jsem byla nucená vstát z křesla a posunout vázičku, stojící vedle televize, o pět centimetrů. Strašně mě rozčilovalo, že ji někdo posunul.

To, že do zaprášeného displeje televize by se daly malovat ornamenty, mne kupodivu nevzrušilo.

 

A už chápu našeho Mimoně, že mu nedávno vadil nový obal jeho oblíbených sušenek. To se prostě nedělá! Měnit obaly. Místa v supermarketech. Prostředí internetbankingu. Dávat mezi červené talíře bílý. Koupit mi jahodový milkshake, když zásadně piji jen čokoládový.

 

A teď promiňte.musím končit, všimla jsem si, že sušák na prádlo je zase postavený v místech, kde být nemá. Třesou se mi ruce a cuká víčko.

A ne, nejsem magor, jasný!

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | středa 6.4.2022 10:32 | karma článku: 33,15 | přečteno: 1281x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 18,20 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,57 | Přečteno: 3880x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 661x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 939x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 138
  • Celková karma 23,56
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik