Navzdory inflaci a zdražování Češi mají stále dobré srdce a chuť pomáhat!

Musím se zkraje přiznat, že až život s naším nestandardním dítětem ve mně probudil dlouho skryté charitativní sklony.

I když...v dětství jsem se několikrát snažila pomoci finančně znevýhodněným spolužákům, tedy těm, kteří neoplývali štědrým kapesným a ze začátku jsem s nadšením a bez brblání za někoho zaplatila zmrzku, pastelky, vstupné na koupaliště, než jsem zjistila, že mě někteří jen bezostyšně využívali a do party mě stejně nevzali. Ale to je na úplně jiný příběh.

Náš syn s poruchou autistického spektra mě zpřeházel životní hodnoty, ukázal, co je opravdu důležité a co prkotiny, nad kterými stačí mávnout rukou.

Například, když mi tenkrát v tramvaji řekla jakási paní neurčitého věku, že takový dítě má bejt někde zavřený pod zámkem (poté, co jsem jí slušně požádala, jestli by syna pustila sednout, protože začínal mít mezi stojícími lidmi záchvat paniky a když bývá ve stresu, začne do sebe mlátit).

To jsou ty prkotiny, které nemá smysl řešit.

Co smysl má, je pomáhat. A je úplně jedno, jestli se vám chce poslat peníze na opuštěné pejsky v útulku, vážně nemocné děti, nebo na lidi, sužované válkou na Ukrajině. I přes kvanta nenávistných komentářů je vidět, že Češi smysl pro charitu mají silně vyvinutý.

 

A někteří z nás stále vymýšlejí, jak pomoci ještě více. Zakládají různé nadace, shánějí sponzory, dárce, prostě dělají vše pro to, aby někomu jinému usnadnili nelehké bytí.

Jednu takovou vílu s dobrým srdcem bych ráda dnes zmínila. Má poetické jméno Mariana a rozhodla se oslovit lidi, zda by nechtěli spolupracovat na jednom projektu.

Projektu, který má udělat radost rodinám handicapovaných dětí.

Jedna taková neobyčejná kniha pohádek.

A proč neobyčejná?

Protože na ní „dělalo“ víc, než padesát různých autorů, kteří dostali chuť podílet se na vzniku této knihy.

Protože hrdinové příběhů jsou opravdové děti s nějakým druhem handicapu. Děti, které žijí mezi námi a jejich rodiče se dost často snaží „nepřekážet.“ Třeba proto, aby si nemuseli vyslechnout, stejně jako já, že jejich děti patří někam zavřít.

Na obhajobu Čechů ale musím říct, že takových „milých“ poznámek jsem zaslechla opravdu málo.

A také, protože všichni autoři se dobrovolně vzdali výnosu z prodaných knih ve prospěch rodin s dětmi, o kterých se v knize píše.

 

A já bych byla moc ráda, aby kniha vyšla.

 

Nemohu zde, bohužel, dávat jakékoliv odkazy na probíhající kampaň, ale věřím, že spoustu mých čtenářů se dovtípí a příslušnou stránku si vyhledají sami.

 

A věřím, že těch lidí s dobrým srdcem bude hodně.

 

 

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | pátek 3.6.2022 11:58 | karma článku: 18,66 | přečteno: 584x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 19,50 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,57 | Přečteno: 3884x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,14 | Přečteno: 661x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 658x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 939x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 138
  • Celková karma 24,00
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik