Měla to být taková pohodová procházka

Dívala jsem se na to už tolikrát zezdola a říkala si, že jednou tam nahoru vylezu. Pět a půl kilometru od kostela, máček, to dám. Jsem zvyklá na horší štreky.    

Frýdlantské cimbuří. Dle fotek šťastlivců, kteří už tam byli, luxusní výhled, skály, dřevěný kříž.

 

V sobotu nadešel den D.

Zaparkovala jsem nedaleko nádherného hejnického kostela, pro jistotu zapnula navigaci (no jo, už zas!) a vydala se na cestu. V batohu petku vody a sluchátka. Která jsem nakonec vůbec nevytáhla.

Trasa okolo rodinných domků a kempu nebyla nijak zajímavá, prostě procházka, žádné stoupání.

Mírné, ale pořád snesitelné stoupání přišlo až nedaleko Černého potoka. Na rozcestí u vodopádu zbývalo do cíle pouhých 1,8 km. Jenom? Pche, to už tam budu cobydup!

Možná jsem přeslechla odněkud zeshora pobavený smích, včetně komentáře: „Hihi. Naivko z paneláku!“

Devět set metrů před vytouženým cílem se mi do cesty postavily kameny. Spousta kamenů. S navlhlým listím mezi nimi. Stála jsem před volbou – šlapat po kamenech, nebo ťápnout do toho listí. Ťápla jsem jen jednou a botaska mokrá. Nevadí, druhou mám stále suchou. Dopr..! Tak už ne.

Na spadlém kmenu přes cestu si nějací mládežníci tvořili asi stopadesát selfíček. Nechtěla jsem být vedlejší hvězdou Instagramu, tak jsem zatím doplnila tekutiny a trpělivě čekala, až se holčina po stopadesáté první našteluje do sexy pózy.

 

Po kamenech přišel poslední úsek k vrcholu. Ten nejprudší. Netrénované svaly, hlavně hýžďové a stehenní se bouřily proti necitlivému zacházení a kdyby mohly, umlátí mě transparentem s nápisem: BYLO NÁM SNAD NA GAUČI ZLE?

Ani to mě neodradilo. Nahoře již prosvítalo slunce a vykukovaly skály- znamení, že cíl je nadosah.

Do cesty se mi ovšem postavila jedna z nich. Obejít nešla, sejít také ne.

S písní od skupiny Olympik na rtech jsem zdolala i tuto překážku. Ano- po zadku.

 

Přede mnou se objevila nádherná scenérie, kvůli které se vyplatilo sem vyšplhat. Byla ve mně sice malá dušička, když jsem s roztřesenýma nohama vylézala po žebříku až k dřevěnému kříži, ale ten výhled!

Když jsem se dostatečně vykochala (dle vzoru vynadívala), vydala jsem se na cestu zpátky. Po skále, kterou jsem předtím sjela po prd..eli, jsem se vydrápala nahoru díky stromku, jehož kmen mi posloužil jako madlo.

Strmé klesání jsem zvládla, i tu zatracenou kamenitou cestu. Spadlý strom byl opuštěný, využila jsem ho tedy jako občerstvovací stanici. Nalila do sebe další půllitr vody a ignorovala pocit plnosti v močovém měchýři.

Přála jsem si už být co nejdříve u auta. A proč zdlouhavě chodit po cestě, když si to mohu zkrátit přes les? A ušetřit tím nějaké metry? Zhodnotila jsem pohledem terén. To dám, je tam spousta stromů, kterých se mohu zachytit. Vykročila jsem levou nohou (to byla určitě chyba, vždycky pravou!) a za polohlasného mumlání: „Nesmím uklouznout! Nesmím uklou...Áaaaaááá!“ jsem zhruba deset metrů sjela po zadku a cestou si zvládla odřít do krve i lýtko. To se dělá, narafičit mi do cesty suchou větev?

Ty vole, ale zkrátila jsem si to o celých sto metrů, jasný! Že jsem špinavá jako prase, no á?

 

Do toho mi znovu začal nadávat močák. Prej – nejsem retenční nádrž.

Chtěla jsem tomu utéct. Když poběžím, třeba mě to přejde. Nevnímala jsem namožené svaly a běžela. Jako Forrest. Nevěděla jsem kam, ale běžela.

Uběhla jsem asi tři sta metrů, pak jsem ucítila, jak moje močové ústrojí zvedá pomyslnou závoru a mává praporkem a..přidřepla ke kraji a bylo mi v tu chvíli úplně jedno, jestli okolo projde skupina dětí z tábora, nebo němečtí důchodci s hůlkami.

Měla jsem štěstí. Moje one woman show se obešlo bez tleskajícího obecenstva.

Pak jsem začala vnímat krásu okolní krajiny a zpěv ptáků. Cestou potkala pána se psem, kterého jsem zdravila, když jsem šla nahoru. Pravda, vypadala jsem více opotřebovaněji, takže mě zřejmě poznal až podle hlasu.

 

Nikdy dříve jsem tolik neocenila krásu hejnického kostela, jako teď, když jsem ho měla nadosah a k autu mi zbývalo posledních pár desítek metrů. Měla jsem chuť jít dovnitř a vhodit minci, jako poděkování tomu nahoře, že jsem to přežila.

 

A na co jsem, hergot, s sebou tahala ta sluchátka?

dosáhla jste vrcholu, milostivá!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Šárka Andrlová | pondělí 11.7.2022 12:06 | karma článku: 23,63 | přečteno: 907x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Kam se poděli staří dobří Chinaski?

A proč se bojím otevřít konzervu, aby na mne nevyskočil Marek Ztracený? Samé otázky. A nejčastěji mi běží hlavou, když se marně snažím naladit na rádiu v autě něco poslouchatelného.

2.5.2024 v 9:44 | Karma: 21,13 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 33,75 | Přečteno: 3912x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 19,15 | Přečteno: 667x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,18 | Přečteno: 660x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,39 | Přečteno: 940x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Podnikatel myslel, že investuje. Podvodníci zatím vysáli z jeho účtů 20 milionů

7. května 2024  16:53

O 20 milionů korun přišel kvůli internetovým podvodníkům třiašedesátiletý muž z Hradecka. Podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 138
  • Celková karma 24,67
  • Průměrná čtenost 5371x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik