„Já budu tchyně, tyvole!“

Přiznejme si, už nejsem zrovna dorostenka. Mám dvě dospělé dcery a na stará kolena jsem si ještě pořídila (v sedmatřiceti) syna.

Minulý pátek mi zavolala úplně rozechvělá a dojatá Verunka: „Mami, Honza mě požádal o ruku!“

Úplně jsem si představila slzy štěstí v jejích očích a mně normálně vyskočila husí kůže na rukou.

Cože? Moje malá holčička, skřítek, který nevážil při narození ani tři kila, se bude vdávat?

Můj muž, který je stejná citlivka, jako dcera, ty slzy v očích skoro měl. Ale jeho rozbrečí i postup Slovanu Liberec ze skupiny v Lize Mistrů.Nechtěla jsem ho nechat dlouho rozjímat, takže jsem použila nepovolený výpad vpřed: „Hele, on si před ní normálně kleknul s prstýnkem! To ty jsi před čtyřiadvaceti lety neudělal!“

„Ale prstýnek jsi dostala!“ snažil se obhájit.

„Jo, tak nějak mimochodem!“

Asi jsem ho už vytočila pořádně, protože se mne snažil sejmout větou: „Odkdy seš romantická?“

Málokdy se stane, že na něco nemám odpověď.

A jak jsme tak vzpomínali na dětství naší dcery (nostalgická paka, fakt), uvědomila jsem si, že za několik měsíců bude ze mě tchyně.

Okamžitě mi naskočily obrázky z vtipů od Urbana, kde tchyně vykresloval jako příšerné stokilové baby v zástěře a v natáčkách.

A těch vtipů o tchyních! Tchyně a uzený...známe, že?

Stará reklama v rádiu – v telefonu se ozve bučení krávy, mladý muž ho zvedne a: „To jste vy, maminko?“

Ano, tchyně jsou společností vesměs oblíbené.

A co tchánové? Marně si vybavuji nějaký fór o tchánech. Znáte nějaký? Já ne.

Svatbu plánují na květen, nebo červen, ale já, jako správná otravná tchyně a babička- čekatelka, jsem položila nevinnou otázku: „A co když budeš těhotná?“

Mladí se mne snažili zabít pohledem, ale vzhledem k tomu, že tento blog je na světě, nepovedlo se jim to.

A poté, jako tchyně- notorik, jsem dceři dala další radu do života: „Hlavně se nevdávej těhotná, nebudeš moct pít!“

Není totiž nic horšího, než když jediná osoba, která je na svatbě střízlivá, je nevěsta a pověří jí rozvozem opilých svatebčanů do hotelu. To přetrvávající trauma z vlastní svatby:-))

 

Jo a ta mladší, také již plnoletá, odjela s partou na pět dní Mácháč. Maminka se opět vžila do role taxislužby a navrch jí ti smradi přidělili ještě funkci nosiče. Prej moc zavazadel.

„Mami, tady na tom parkovišti musíš zastavit, dál je zákaz! A pomůžeš nám s věcmi?“

Po dvou stech metrech, kdy jsem měla od balíku vod již vytahané ruce: „Anet, ale sem normálně auta jezdí! Proč se s tím táhneme pěšky?“

„Sem můžou jen ubytovaný!“

„A vy jste, doprdele co?“

Dcera se uculila: „A jooo!“

 

Nezabila jsem jí jen proto, že se těším na Verčinu svatbu.

A na to vnouče, ale pšššt!

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Šárka Andrlová | čtvrtek 21.7.2022 10:06 | karma článku: 30,89 | přečteno: 1678x
  • Další články autora

Šárka Andrlová

Jak Liberecký kraj vyhazuje peníze do kanálu...pardon, do kolejí

Tak nám začátkem roku přidali nové vlakové spoje. Předcházel prý tomu velmi podrobný průzkum. A výsledek?

26.4.2024 v 13:17 | Karma: 28,25 | Přečteno: 2198x | Diskuse| Společnost

Šárka Andrlová

Není možné se splést aneb „Vraťte se k vyšívání, dámo!“

Okomentovala jsem sportovní blog. Jejda, to jsem si naběhla! Protože jsem se spletla. Chudáci Procházka s Paterou.

23.4.2024 v 17:48 | Karma: 18,26 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

Výluka skončila, radujme se! Vážně?

Tak nám 8.června skončila jedna výluka. Z Železného Brodu do Staré Paky. Nejvíce si, myslím, oddychli výpravčí ze Staré Paky. Už jim muselo z celodenních telefonátů od nás, průvodčích, drnčet v uších.

11.6.2023 v 14:28 | Karma: 23,15 | Přečteno: 623x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Mě to baví!“

odpověděl Ptáček panu Hlavsovi ve známé cimrmanovské hře Vizionář. Pan Ptáček byl uhlobaronem. To bych celkem brala, ale jsem průvodčí.

21.4.2023 v 10:13 | Karma: 28,29 | Přečteno: 926x | Diskuse| Poezie a próza

Šárka Andrlová

„Jede to do Liberceee?“

zeptala se mě paní, aniž by předtím odpověděla na můj pozdrav. Stála jsem u vlaku a za mnou jasně svítila cedule Pardubice-Liberec.

2.3.2023 v 11:05 | Karma: 42,23 | Přečteno: 7646x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 137
  • Celková karma 23,26
  • Průměrná čtenost 5410x
Zasloužilá matka osmi dětí (tří vlastních a pěti vyvdaných). Průvodčí v tyrkysových "vobludách." Autorka knihy Cesta do blikajícího pekla. Druhá kniha-Tajemství domu v L. vyjde již brzy.

Seznam rubrik