Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak ja české dráhy tiež "milujem" aj českú poštu(pokiaľ dorazí na Sk aj Vianoce nastanú).Ešte viacej "milujem" slovenské dráhy, už sa síce toľko nevykoľajujú, ale nielen cez zimu, ale i v lete sú meškania také, ako by jazdili do stanice nekonečno a späť:-)

1 0
možnosti
Foto

Slovenské dráhy jsem ještě nikdy nezkusila. Na Slovač jsme vždy jezdili autem. Tenkrát ještě nebyly dětské autosedačky, takže jsem se vzadu krásně mohla natáhnout a spát.:-)Hezkou neděli, Janko.

0 0
možnosti

tohle vědět, tak Vás protáhnu Perníkovicemi a užijeme si hezkej den.....

1 0
možnosti
Foto

:-) I tak jsem na Pice nezanevřela a někdy se tam zas vypravim.;-)

0 0
možnosti

J88o64s80e15f 18T98r26ö19g53l

12. 8. 2022 13:43

Vlaky jezdí takhle strašně jen na hlavních koridorech, jinde je to celkem pohoda. Já jsem např. včera dojel z Teplic do Brna a zpět načas, resp. dokonce s náskokem. Pravda, v Praze mělo EC +13, kvůli výluce i Kolína, ale na přestup jsem měl přes půl hodiny, tak mě to netrápilo.

Hlavní důvod je ten, že Správa železnic sází modernizační projekty jako Baťa cvičky. Umí je připravit lépe než ŘSD a umí na ně získávat dotace z EU, neumí je ale koordinovat. Jinak by se nemohlo stát, že mezi Brnem a Blanskem je trať na 1,5 roku kompletně uzavřena (budiž) a k tomu se udělá jednokolejná výluka mezi Poříčany a Kolínem, kde je z celé sítě úplně nejvyšší provoz. Po jedné koleji se to samozřejmě nedá vyjezdit jinak, než že se 15-20 minut v jednom směru stojí a pak jede kolona vlaků za sebou sníženou rychlostí a stojí ty z druhé strany. Je to trochu hran na Černého Petra, když má vlak štěstí, projede načas, když ne, může získat i půlhodiny navíc.

Aby toho nebylo málo, tak SŽ modernizuje i objízdnou trasu mezi Prahou a Kolínem, konkrétně mezi Prahou a Lysou nad Labem. Kdyby se tato stavební akce udělala o dva roky dříve, existovala by plnohodnotná objízdná trasa za koridor s jízdní dobou jen cca o 10 minut delší než přes Poříčany. Po jednokolejce u Vysočan se samozřejmě sotva vyjezdí pravidelná doprava, odklony už se nevejdou.

Vlaky z Prahy do Brna tak jezdí místo původních 2,5 hodiny přes Českou Třebovou přes tři hodiny po odklonové trase přes Havlíčkův Brod a navrch ještě získávají běžně 10-30 minut sekeru. Je to bez ohledu na dopravce, svorně se zpožďují modří, žlutí i ostatní.

A když se do toho přidá nějaká další mimořádnost, třeba porucha zabezpečovacího zařízení, sebevrah, auto na přejezdu nebo stržená trolej, je to kolaps dopravy srovnatelný na silnici s kolapsem na D1.

Malou útěchou může být, že modernizace směřují mj. k instalaci jednotného zabezpečovače ETCS a ten zase umožní kromě bezpečnosti i jízdu v rychlostním profilu v150, tedy o cca 10-15 km/h rychleji.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za obsáhlý komentář.:-)

0 0
možnosti

J58o78s19e42f 45T47r86ö24g78l

12. 8. 2022 12:29

Proč jste jela z Pardubic do Liberce přes Prahu?

0 0
možnosti
Foto

Už jsem to tu psala, jela jsem do Prahy na akci, kterou jsem chtěla stihnout.

0 0
možnosti
Foto

J36a94n 93A12n74d13r95l42e

10. 8. 2022 19:33

Take jsem kolikrat musel opakovane trpet v hospode a nestezuju si...

1 0
možnosti
Foto

Někteří tam trpí vysloveně rádi.;-D

1 0
možnosti
Foto

Ja po letech videl stopare. Borec v zoufalstvi jal se stopovat, nekde z Usti nad Orlici.Tak jsem ho vzal az za Pardubice, do jeho cile. Jeho otresna zkusenost z pokusu jet vlakem ve mne probudila slechetnost.

2 0
možnosti
Foto

Máte dobré srdceR^

Ale stopařů vídám dost i bez průšvihů na dráze.:-)

0 0
možnosti
Foto

Já to nechápu... Jezdí spoj Liberec - Pradubice (ano, 3 hodiny přes Starou Paku) a vy se táhnete přes Prahu (1:30h vlak, 1h autobus, přestup)

1 0
možnosti
Foto

Aha, už chápu... Pročetl jsem komentáře...

2 0
možnosti

Buďte ráda, že jste dojela. Cestující přes Studénku často neměli to štěstí a jejich jména jsou na pomníčku. Když jsem jezdil vlakem do Bulharska, šest hodin zpoždění byla norma. Rakouské železnice už se zpožděním rumunských vlaků počítaly, a když přijel vlak do Salzburgu včas, tak pro něj marně hledaly volnou kolej...

0 0
možnosti
Foto

Na tohle je lepší ani nemyslet,to bych do vlaku nevlezla nikdy.

0 0
možnosti

Dráhy v poslední době perlí. Nedávno jsem měl jet z OL do Hranic. Přijel jsem na nádraží, můj vlak měl 90 minut zpoždění, tak jsem vrátil lístek a zas jel domů :)

1 0
možnosti
Foto

Za některé události nemůžou. Třeba dnes dva sebevrazi (nebo hazardéři) na trati u Berouna, myslím.

No, asi dlouho vlakem nepojedu.;-D

1 0
možnosti
Foto

Tak hlavne, že ČD majú v reklame Japoncov... Ešte by si mohli zobrať príklad z japonských železníc a začať jazdiť s priemerným meškaním 8 sekúnd, ako to majú v Japonsku... :-)

Ale zas, krásne to meškanie zaokrúhlili, 600 minút, aspoň sa to ľahko prepočítavalo na hodiny.

3 0
možnosti
Foto

to bylo to absolutní maximum, některé vlaky měly jen 480 minut;-D

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS